Page 303 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 303

BÖLÜMÜN



 ÖZETİ


 “Afet  ve  Kriz  Dönemlerinde  Eğitim  Çalışmaları”  başlıklı  bu  bölüm,  afet  ve  kriz  durumlarının
 eğitim sistemi üzerindeki etkilerini incelemektedir. Bölümde, kriz yönetimi ilkeleri doğrultusunda

 eğitimin  sürdürülebilirliğini  sağlama,  uzaktan  eğitim  uygulamaları,  dijitalleşme  süreçleri  ve
 psikososyal  destek  hizmetlerinin  geliştirilmesi  gibi  konular  detaylandırılmaktadır.  COVID-19

 pandemisi ve 2023 Kahramanmaraş depremleri gibi olaylar odağında, Millî Eğitim Bakanlığı’nın
 hızlı müdahale ve eğitimde fırsat eşitliğini sağlama çabaları ele alınmıştır. Ayrıca, kriz dönemlerinde

 eğitim politikalarının dayanıklılığı artırma amacıyla nasıl şekillendirildiği incelenmiştir.

 YANIT VERİLEN



 SORULAR


   >  Afet ve kriz durumlarının eğitim sistemine olan etkileri nelerdir?

   >  Türkiye’de afet ve kriz dönemlerinde uygulanan eğitim politikaları nelerdir?

   >  COVID-19  pandemisi  ve  Kahramanmaraş  depremleri  gibi  kriz  dönemlerinde  hangi
 önlemler alınmıştır?

   >  Kriz dönemlerinde psikososyal destek hizmetleri nasıl organize edilmiştir?

   >  Uzaktan eğitim ve dijitalleşme süreçleri afet dönemlerinde eğitimi nasıl desteklemiştir?

   >  Eğitimde fırsat eşitliğini sağlama adına hangi uygulamalar geliştirilmiştir?

   >  Afet ve kriz dönemlerinde eğitim sistemlerinin dayanıklılığı nasıl artırılmaktadır?
   298   299   300   301   302   303   304   305   306   307   308