Page 303 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 303
BÖLÜMÜN
ÖZETİ
“Afet ve Kriz Dönemlerinde Eğitim Çalışmaları” başlıklı bu bölüm, afet ve kriz durumlarının
eğitim sistemi üzerindeki etkilerini incelemektedir. Bölümde, kriz yönetimi ilkeleri doğrultusunda
eğitimin sürdürülebilirliğini sağlama, uzaktan eğitim uygulamaları, dijitalleşme süreçleri ve
psikososyal destek hizmetlerinin geliştirilmesi gibi konular detaylandırılmaktadır. COVID-19
pandemisi ve 2023 Kahramanmaraş depremleri gibi olaylar odağında, Millî Eğitim Bakanlığı’nın
hızlı müdahale ve eğitimde fırsat eşitliğini sağlama çabaları ele alınmıştır. Ayrıca, kriz dönemlerinde
eğitim politikalarının dayanıklılığı artırma amacıyla nasıl şekillendirildiği incelenmiştir.
YANIT VERİLEN
SORULAR
> Afet ve kriz durumlarının eğitim sistemine olan etkileri nelerdir?
> Türkiye’de afet ve kriz dönemlerinde uygulanan eğitim politikaları nelerdir?
> COVID-19 pandemisi ve Kahramanmaraş depremleri gibi kriz dönemlerinde hangi
önlemler alınmıştır?
> Kriz dönemlerinde psikososyal destek hizmetleri nasıl organize edilmiştir?
> Uzaktan eğitim ve dijitalleşme süreçleri afet dönemlerinde eğitimi nasıl desteklemiştir?
> Eğitimde fırsat eşitliğini sağlama adına hangi uygulamalar geliştirilmiştir?
> Afet ve kriz dönemlerinde eğitim sistemlerinin dayanıklılığı nasıl artırılmaktadır?