Page 242 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 242
BÖLÜMÜN
ÖZETİ
“Hayat Boyu Öğrenme” başlıklı bu bölüm, hayat boyu öğrenme kavramının gelişimini,
Türkiye’de ve uluslararası alanda bu yaklaşımın benimsenmesini incelemektedir. Hayat boyu
öğrenme; bireylerin, toplumla uyum sağlayabilmeleri ve sürekli değişen bilgi dünyasına ayak
uydurabilmeleri için okul duvarlarıyla sınırlı kalmadan yaşam boyu devam eden öğrenme
faaliyetlerine işaret etmektedir. Bölüm, özellikle UNESCO, OECD ve Avrupa Birliği’nin hayat
boyu öğrenmeye dair politika belgelerine yer vererek bu çerçevede Türkiye’de geliştirilen
stratejik planlar ve yapılan düzenlemelere değinmektedir. Millî Eğitim Bakanlığı’nın 2014’te
başlattığı Türkiye Hayat Boyu Öğrenme Strateji Belgesi ve Eylem Planı çerçevesinde, halk eğitimi
merkezlerinin ve açık öğretim fırsatlarının yaygınlaştırılması gibi faaliyetler ön plana çıkmaktadır.
YANIT VERİLEN
SORULAR
> Hayat boyu öğrenme kavramının temel özellikleri ve işlevleri nelerdir?
> Türkiye’de hayat boyu öğrenme kapsamında hangi stratejik belgeler ve düzenlemeler
hayata geçirilmiştir?
> UNESCO, OECD ve Avrupa Birliği’nin hayat boyu öğrenmeye dair politika yaklaşımları
nelerdir?
> Türkiye’de hayat boyu öğrenme kapsamında halk eğitimi merkezlerinin rolü nedir?
> Hayat boyu öğrenmenin topluma, bireylere ve iş gücüne katkıları nelerdir?
> Dijitalleşme ve e-öğrenme imkânları hayat boyu öğrenme sürecine nasıl katkıda
bulunmaktadır?
> Hayat boyu öğrenme fırsatlarının toplumun tüm kesimlerine erişimi nasıl
sağlanmaktadır?