Page 241 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 241
9. kapsamında ele alınmış, ardından 2002-2024 yılları arasında dünyada ve Türkiye’de hayat boyu
Bu bölümde hayat boyu öğrenme bir bütün olarak tanımı, özellikleri, önemi ve gerekçeleri
öğrenmenin yaşadığı dönüşüm ve gelişmeler kronolojik olarak açıklanmıştır. Bölüm akışında
öncelikle hayat boyu öğrenme kavramının tanımı ve bu yaklaşımın gelişimi ile çalışma alanları
UNESCO başta olmak üzere OECD ve Avrupa Konseyi belgeleri uluslararası politika belgeleri
9.BÖLÜM
kapsamında incelenmiştir. Çalışmanın devamında söz konusu çalışmaların ülkemize yansımaları,
üst politika belgelerinde hayat boyu öğrenmenin yeri, yasal mevzuatlar çerçevesinde incelenerek
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü özelinde güncel verilere ve çalışmalara yer verilmiştir.
HAYAT BOYU ÖĞRENME
Onur AĞAOĞLU
Mamak Bilim ve Sanat Merkezi, Ankara
0000-0001-8718-3804
Ezgi ÇELİK UZUN
Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara
0000-0003-1616-9997
Seda YILMAZ
Millî Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı, Ankara
0009-0001-9982-4004