Page 18 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 18

KAYNAKÇA





            ilgili alan yazında taranmış ve çeşitli istatistikler ile desteklenmiştir.
                                                                                                                           Abbak, Y., ve Gelişli, Y. (2023). 21.yüzyıl becerilerinin öğretimine yönelik hazırlanacak hizmet içi eğitim
                                                                                                                                  programının kazanımlarının Davis Tekniğine göre kapsam geçerlik çalışması. Millî Eğitim, 52 (Özel
               İlk  bölümde  “Türk  Millî  Eğitim  Sistemi”  anılan  yıllar  aralığında  ve  mevcut  durumu  ile  detaylı  bir
                                                                                                                                  Sayı), 35-56.
            şekilde anlatılmakta; ikinci bölümde ise eğitim alanındaki istatistiklere odaklanılarak “Sayılarla Eğitim”
                                                                                                                           Bowen, G. A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative research journal, 9(2),
            bölümüne yer verilmektedir. Üçüncü bölümde “Öğretim Programları ve Kalite Uygulamaları” konusuna
                                                                                                                                  27-40.
            odaklanılmaktayken dördüncü bölümde “Eğitimin Demokratikleşmesi ve Fırsat Eşitliği” konularındaki
        GELECEĞİN İNŞASI: EĞİTİM (2002-2024)
                                                                                                                           Can, E., & Sezer, Ş. (2022). Türkiye’de eğitimin 20 yılı (2000-2021): Betimsel bir analiz. Journal of Research
            süreçler yer almaktadır. Beşinci bölüm “Eğitimin Finansmanı ve Bütçe” başlığıyla bütçeye dair bilgiler                in Education and Teaching, 11(3), 58-69.
            sunarken  altıncı  bölüm  “İnsan  Kaynakları  ve  Öğretmen  İstihdamı”  konusunu  irdelerken  yedinci          Coşkun, F., & Gülleroğlu, H. D. (2021). Yapay zekânın tarih içindeki gelişimi ve eğitimde kullanılması. Anka-
            bölüm “Eğitim Yatırımları ve Fiziki Altyapı” konusunu ele almaktadır. Sekizinci bölüm “Mesleki Eğitim”                ra University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 54(3), 947-966.
            konularına ve gelişim sürecine ayrılmıştır. “Hayat Boyu Öğrenme” dokuzuncu bölümün konusu olurken              Hamarat, E. (2019). 21. yüzyıl becerileri odağında Türkiye’nin eğitim politikaları. İstanbul: Seta Yayıncılık

            onuncu bölümde “Öğrenci Destek ve Sosyal Yardım Hizmetleri” bölümünde öğrencilere sağlanan destek              Kalemkuş, F. ve Özek, M. B. (2021). 21. yüzyıl becerileri konusunda araştırma eğilimleri: 2000-2020 (Ocak
                                                                                                                                  ayı). MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(2), 878-900.
            ve  sosyal  yardım  hizmetleri  detaylandırılmaktadır.  On  birinci  bölümde  “Afet  ve  Kriz  Dönemlerinde
            Eğitimin  Çalışmaları”  kapsamından  ve  içeriklerinden  bahsedilmekteyken  on  ikinci  bölümde  “Ölçme        Karataş, K. (2021). Eğitim ve 21. yüz yıl becerileri. Nobel yayınları

            ve  Değerlendirme  Süreçleri  ile  Eğitim  Kademeleri  Arasındaki  Geçiş”  sistemleri  işlenmiştir.  On  üçüncü   MEB (2021). Türkiye’de eğitimin 20 yılı (2000-2019). MEB Yayınları. Bağlantı adresi: https://www.meb.
                                                                                                                                  gov.tr/meb_iys_dosyalar/2021_11/22093410_Turkiyede_Egitimin_20_Yili.pdf  Son  erişim  tarihi:
            bölümde ise bilimsel, kültürel ve sportif faaliyetler ile yıl aralığında gerçekleştirilmiş projelerle birlikte
                                                                                                                                  25.10.2024.
            incelenmiş ve “Projeler ile Bilimsel, Sosyal, Kültürel, Sanatsal ve Sportif Faaliyetler” başlığı ile sunulmuştur.
                                                                                                                           MEB (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğretim programları ortak metni. Bağlantı adresi: https://tymm.
            “Teknolojik  Altyapı  ve  Teknolojinin  Eğitimde  Kullanımı”  on  dördüncü  bölümde  ele  alınmaktayken               meb.gov.tr/ortak-metin Son erişim tarihi: 21.10.2024
            son bölüm olan on beşinci bölümde ise eğitimle ilgili üst politika belgelerine “Üst Politika Belgelerinde
                                                                                                                           OECD (2019). PISA 2018 assessment and analytical framework. OECD Publishing.
            Eğitim” başlığı ile detaylarıyla yer verilmiştir. Bu içerik yapısı, kitabın eğitim alanında geniş kapsamlı bir
                                                                                                                           OECD (2023). Taking stock of education reforms for access and quality in Türkiye. OECD Education Policy
            rehber olmasını sağlamaktadır. Her bölümde son 22 yıllık süreçte ilgili başlık altında yaşanan kritik ve              Perspectives No. 68. OECD Publishing.
            yön verici gelişmeler dikkate alınmış ve bilimsellik, tarafsızlık ve güvenirlik ilkeleri çerçevesinde süreçler
                                                                                                                           Owen, G. T. (2014). Qualitative methods in higher education policy analysis: Using interviews and document
            ile analiz edilmiştir. Her bölümün sonunda, o konu başlığı altında genel değerlendirme yapılarak bölüm                analysis. The Qualitative Report, 19(26), 1.
    16
            sonlandırılmıştır. On beş farklı başlık altında kamuoyuna sunulan “Geleceğin İnşası: Eğitim 2002-2024”         Resmî Gazete. (2024, 18 Ekim). Öğretmenlik Meslek Kanunu. Kanun No: 7528. Bağlantı adresi: https://www.
                                                                                                                                  resmigazete.gov.tr/eskiler/2024/10/20241018-1.htm Son erişim tarihi: 27.10.2024.
            kitabı, tüm bölümlere yönelik genel bir sonuç ve değerlendirme başlığı ile tamamlanmıştır.
                                                                                                                           Prior, L. (2008). Repositioning documents in social research. Sociology, 42(5), 821-836.
               Geçmişin sağlamlığı geleceğin teminatını oluşturacaktır. Kadim medeniyet mirasımızın rehberliğinde
                                                                                                                           SBB. (2023). On İkinci Kalkınma Planı. Bağlantı adresi: https://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2023/12/
            milletimizin  ve  devletimizin  eğitim  alanındaki  birikimlerini  hafızalarda  tazelemek;  çağın  ve  geleceğin      On-Ikinci-Kalkinma-Plani_2024-2028_11122023.pdf Son erişim tarihi: 27.10.2024.
            becerileriyle  donanmış,  ahlaklı,  nitelikli,  bilime  sevdalı,  kültüre  meraklı,  millî,  manevi  ve  toplumsal   Strauss, A., & Corbin, J. (1998). Basics of qualitative research techniques. Sage publications.
            hassasiyetlere  duyarlı  nesiller  yetiştirilmesi  süreçlerine  katkı  sunmak  ve  Millî  Eğitim  Bakanlığı’nın
                                                                                                                           Ülker, H. (2024). Eğitim ve Toplum İlişkisi Üzerine. Ulusal Eğitim, Toplum ve Dünya Dergisi, 1(1), 152-157.
            2002-2024 yılları arasındaki değişim, dönüşüm ve her alandaki ilerleyişini bilimsel veriler rehberliğinde
                                                                                                                           Yin, R. K. (1994). Case study research: Design and methods (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
            ortaya koymak gayesiyle kaleme alınan “Geleceğin İnşası: Eğitim 2002-2024” kitabının hazırlanmasında
            görev alan Bakanlığımız çalışanlarına teşekkür eder, başta eğitim paydaşlarına olmak üzere eserin tüm
            kamuoyuna faydalı olmasını dileriz.
   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23