Page 23 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 23

BÖLÜMÜN



 ÖZETİ


 Bu bölüm, 2002-2024 yılları arasında Türkiye’deki Türk Millî Eğitim Sisteminde yapılan temel
 yapısal ve yasal değişiklikleri kapsamaktadır. Bölüm, Millî Eğitim Bakanlığı’nın teşkilat yapısı ve

 yetkilerini  modern  eğitim  yönetimi  perspektifinden  değerlendirerek,  eğitim  sisteminin  daha
 yalın,  esnek  ve  etkin  bir  organizasyon  yapısına  kavuşturulması  gerekliliğini  vurgulamaktadır.

 Bu dönemde eğitimde fırsat eşitliği, kalite güvencesi, mesleki eğitim, eğitimde dijitalleşme gibi
 konular ön plana çıkarılarak çeşitli reformlar gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, Türk eğitim sisteminin

 temel amaçları ve ilkeleri ile bu dönemde uygulamaya konulan gelişim stratejileri ele alınmıştır.



 YANIT VERİLEN



 SORULAR


   >  2002-2024 yılları arasında Türk Millî Eğitim Sisteminde hangi yapısal ve

 yasal değişiklikler gerçekleştirilmiştir?

   >  Millî Eğitim Bakanlığı’nın teşkilat yapısı ve yetkileri nasıl düzenlenmiştir?
   >  Modern  eğitim  yönetimi  gereksinimlerine  uygun  olarak  eğitimdeki

 değişim ve dönüşüm süreci nasıl bir yol izlemektedir?
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28