Page 28 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 28
10 Temmuz 2018 tarihinde yayımlanan 30474 sayılı Resmî Gazete’de yer alan 1 numaralı Bakanlık, 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu çerçevesinde kamu idarelerinde
Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi, Bakanlıkların kuruluşunu, oluşturulan ‘İç Denetim Birimi Başkanlığı’nın bu hizmet birimlerine dâhil edilmesiyle, toplamda 23
kapatılmasını, işlevlerini, yetkilerini ve örgütsel yapısını yeniden şekillendirmiştir. Bu kararnamede, merkez biriminden oluşan bir yapıya sahip olmuştur.
Bakanlıkların merkez, taşra ve yurt dışı teşkilat yapısının korunması öngörülmüştür. Söz konusu
6 Nisan 2024 tarihli ve 32512 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 159 numaralı “Bazı Kamu Kurum ve
kararnamede, merkez teşkilatı için belirlenen hizmet birimleri şunlardır:
TÜRK MÎLLİ EĞİTİM SİSTEMİ (2002-2024)
Kuruluşlarına Kadro İhdas Edilmesine İlişkin Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi” doğrultusunda Millî Eğitim
> Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Bakanlığı için 34 adet genel müdür yardımcılığı pozisyonu oluşturulmuştur.
> Ortaöğretim Genel Müdürlüğü,
Günümüzde ise Türk Millî Eğitim Sisteminin teşkilatlanma yapısı, Bakanlık merkez, taşra ve yurt
> Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü, dışı teşkilatlarından oluşmaktadır. Merkez teşkilatı; Bakanlık Makamı, Bakan Yardımcılığı ve 23 hizmet
> Din Öğretimi Genel Müdürlüğü, biriminden, taşra teşkilatı; 81 il ve 922 ilçe millî eğitim müdürlüğünden ve yurt dışı teşkilatı 63 ülkede 60’ı
eğitim müşavirliği, 31’i eğitim ataşeliği ile Paris- OECD nezdinde ve Paris-UNESCO nezdinde T.C. Daimi
> Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü,
Temsilcilikleri olmak üzere 93 temsilcilikten oluşmaktadır.
> Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü,
Bakanlık olarak vizyonumuz, istiklalden istikbale, Türkiye Yüzyılı’nı inşa edecek nesiller yetiştirmektir.
> Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü,
Misyonumuz ise nitelikli eğitim kadromuzla uluslararası standartlardaki programlar çerçevesinde,
> Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü,
tüm farklılıkları dikkate alarak bireylerin zihinsel, bedensel, sosyal ve Türkçe dil gelişimini destekleyen,
> Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü, ülkemizin ihtiyaç duyduğu iş gücünü karşılayan, becerileri ölçen yeni bir eğitim sistemi ile millî, manevi
> Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, ve kültürel değerlerine bağlı, sağlıklı nesiller yetiştirmektir. Bu misyon çerçevesinde Türk millî eğitim
sistemi, örgün eğitim ve yaygın eğitim olmak üzere iki ana bölümden oluşmaktadır. Türk Millî Eğitim
> Yükseköğretim ve Yurt Dışı Eğitim Genel Müdürlüğü,
Sisteminin genel yapısı yaşa bağlı olarak kademelerle birlikte Şekil 1’de özetlenmiştir.
> Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü,
>
26 Personel Genel Müdürlüğü, 27
> Hukuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü,
> Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü,
> Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı
> Teftiş Kurulu Başkanlığı,
> Strateji Geliştirme Başkanlığı,
> Bilgi İşlem Genel Müdürlüğü,
> İnşaat ve Emlak Genel Müdürlüğü,
> Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği,
> Özel Kalem Müdürlüğü.