Page 19 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 19
KAYNAKÇA
ilgili alan yazında taranmış ve çeşitli istatistikler ile desteklenmiştir.
Abbak, Y., ve Gelişli, Y. (2023). 21.yüzyıl becerilerinin öğretimine yönelik hazırlanacak hizmet içi eğitim
programının kazanımlarının Davis Tekniğine göre kapsam geçerlik çalışması. Millî Eğitim, 52 (Özel
İlk bölümde “Türk Millî Eğitim Sistemi” anılan yıllar aralığında ve mevcut durumu ile detaylı bir
Sayı), 35-56.
şekilde anlatılmakta; ikinci bölümde ise eğitim alanındaki istatistiklere odaklanılarak “Sayılarla Eğitim”
Bowen, G. A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative research journal, 9(2),
bölümüne yer verilmektedir. Üçüncü bölümde “Öğretim Programları ve Kalite Uygulamaları” konusuna
27-40.
odaklanılmaktayken dördüncü bölümde “Eğitimin Demokratikleşmesi ve Fırsat Eşitliği” konularındaki
GELECEĞİN İNŞASI: EĞİTİM (2002-2024)
Can, E., & Sezer, Ş. (2022). Türkiye’de eğitimin 20 yılı (2000-2021): Betimsel bir analiz. Journal of Research
süreçler yer almaktadır. Beşinci bölüm “Eğitimin Finansmanı ve Bütçe” başlığıyla bütçeye dair bilgiler in Education and Teaching, 11(3), 58-69.
sunarken altıncı bölüm “İnsan Kaynakları ve Öğretmen İstihdamı” konusunu irdelerken yedinci Coşkun, F., & Gülleroğlu, H. D. (2021). Yapay zekânın tarih içindeki gelişimi ve eğitimde kullanılması. Anka-
bölüm “Eğitim Yatırımları ve Fiziki Altyapı” konusunu ele almaktadır. Sekizinci bölüm “Mesleki Eğitim” ra University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 54(3), 947-966.
konularına ve gelişim sürecine ayrılmıştır. “Hayat Boyu Öğrenme” dokuzuncu bölümün konusu olurken Hamarat, E. (2019). 21. yüzyıl becerileri odağında Türkiye’nin eğitim politikaları. İstanbul: Seta Yayıncılık
onuncu bölümde “Öğrenci Destek ve Sosyal Yardım Hizmetleri” bölümünde öğrencilere sağlanan destek Kalemkuş, F. ve Özek, M. B. (2021). 21. yüzyıl becerileri konusunda araştırma eğilimleri: 2000-2020 (Ocak
ayı). MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(2), 878-900.
ve sosyal yardım hizmetleri detaylandırılmaktadır. On birinci bölümde “Afet ve Kriz Dönemlerinde
Eğitimin Çalışmaları” kapsamından ve içeriklerinden bahsedilmekteyken on ikinci bölümde “Ölçme Karataş, K. (2021). Eğitim ve 21. yüz yıl becerileri. Nobel yayınları
ve Değerlendirme Süreçleri ile Eğitim Kademeleri Arasındaki Geçiş” sistemleri işlenmiştir. On üçüncü MEB (2021). Türkiye’de eğitimin 20 yılı (2000-2019). MEB Yayınları. Bağlantı adresi: https://www.meb.
gov.tr/meb_iys_dosyalar/2021_11/22093410_Turkiyede_Egitimin_20_Yili.pdf Son erişim tarihi:
bölümde ise bilimsel, kültürel ve sportif faaliyetler ile yıl aralığında gerçekleştirilmiş projelerle birlikte
25.10.2024.
incelenmiş ve “Projeler ile Bilimsel, Sosyal, Kültürel, Sanatsal ve Sportif Faaliyetler” başlığı ile sunulmuştur.
MEB (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğretim programları ortak metni. Bağlantı adresi: https://tymm.
“Teknolojik Altyapı ve Teknolojinin Eğitimde Kullanımı” on dördüncü bölümde ele alınmaktayken meb.gov.tr/ortak-metin Son erişim tarihi: 21.10.2024
son bölüm olan on beşinci bölümde ise eğitimle ilgili üst politika belgelerine “Üst Politika Belgelerinde
OECD (2019). PISA 2018 assessment and analytical framework. OECD Publishing.
Eğitim” başlığı ile detaylarıyla yer verilmiştir. Bu içerik yapısı, kitabın eğitim alanında geniş kapsamlı bir
OECD (2023). Taking stock of education reforms for access and quality in Türkiye. OECD Education Policy
rehber olmasını sağlamaktadır. Her bölümde son 22 yıllık süreçte ilgili başlık altında yaşanan kritik ve Perspectives No. 68. OECD Publishing.
yön verici gelişmeler dikkate alınmış ve bilimsellik, tarafsızlık ve güvenirlik ilkeleri çerçevesinde süreçler
Owen, G. T. (2014). Qualitative methods in higher education policy analysis: Using interviews and document
ile analiz edilmiştir. Her bölümün sonunda, o konu başlığı altında genel değerlendirme yapılarak bölüm analysis. The Qualitative Report, 19(26), 1.
16
sonlandırılmıştır. On beş farklı başlık altında kamuoyuna sunulan “Geleceğin İnşası: Eğitim 2002-2024” Resmî Gazete. (2024, 18 Ekim). Öğretmenlik Meslek Kanunu. Kanun No: 7528. Bağlantı adresi: https://www.
resmigazete.gov.tr/eskiler/2024/10/20241018-1.htm Son erişim tarihi: 27.10.2024.
kitabı, tüm bölümlere yönelik genel bir sonuç ve değerlendirme başlığı ile tamamlanmıştır.
Prior, L. (2008). Repositioning documents in social research. Sociology, 42(5), 821-836.
Geçmişin sağlamlığı geleceğin teminatını oluşturacaktır. Kadim medeniyet mirasımızın rehberliğinde
SBB. (2023). On İkinci Kalkınma Planı. Bağlantı adresi: https://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2023/12/
milletimizin ve devletimizin eğitim alanındaki birikimlerini hafızalarda tazelemek; çağın ve geleceğin On-Ikinci-Kalkinma-Plani_2024-2028_11122023.pdf Son erişim tarihi: 27.10.2024.
becerileriyle donanmış, ahlaklı, nitelikli, bilime sevdalı, kültüre meraklı, millî, manevi ve toplumsal Strauss, A., & Corbin, J. (1998). Basics of qualitative research techniques. Sage publications.
hassasiyetlere duyarlı nesiller yetiştirilmesi süreçlerine katkı sunmak ve Millî Eğitim Bakanlığı’nın
Ülker, H. (2024). Eğitim ve Toplum İlişkisi Üzerine. Ulusal Eğitim, Toplum ve Dünya Dergisi, 1(1), 152-157.
2002-2024 yılları arasındaki değişim, dönüşüm ve her alandaki ilerleyişini bilimsel veriler rehberliğinde
Yin, R. K. (1994). Case study research: Design and methods (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
ortaya koymak gayesiyle kaleme alınan “Geleceğin İnşası: Eğitim 2002-2024” kitabının hazırlanmasında
görev alan Bakanlığımız çalışanlarına teşekkür eder, başta eğitim paydaşlarına olmak üzere eserin tüm
kamuoyuna faydalı olmasını dileriz.