Page 19 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 19

KAYNAKÇA





 ilgili alan yazında taranmış ve çeşitli istatistikler ile desteklenmiştir.
            Abbak, Y., ve Gelişli, Y. (2023). 21.yüzyıl becerilerinin öğretimine yönelik hazırlanacak hizmet içi eğitim
                   programının kazanımlarının Davis Tekniğine göre kapsam geçerlik çalışması. Millî Eğitim, 52 (Özel
 İlk  bölümde  “Türk  Millî  Eğitim  Sistemi”  anılan  yıllar  aralığında  ve  mevcut  durumu  ile  detaylı  bir
                   Sayı), 35-56.
 şekilde anlatılmakta; ikinci bölümde ise eğitim alanındaki istatistiklere odaklanılarak “Sayılarla Eğitim”
            Bowen, G. A. (2009). Document analysis as a qualitative research method. Qualitative research journal, 9(2),
 bölümüne yer verilmektedir. Üçüncü bölümde “Öğretim Programları ve Kalite Uygulamaları” konusuna
                   27-40.
 odaklanılmaktayken dördüncü bölümde “Eğitimin Demokratikleşmesi ve Fırsat Eşitliği” konularındaki
 GELECEĞİN İNŞASI: EĞİTİM (2002-2024)
            Can, E., & Sezer, Ş. (2022). Türkiye’de eğitimin 20 yılı (2000-2021): Betimsel bir analiz. Journal of Research
 süreçler yer almaktadır. Beşinci bölüm “Eğitimin Finansmanı ve Bütçe” başlığıyla bütçeye dair bilgiler   in Education and Teaching, 11(3), 58-69.
 sunarken  altıncı  bölüm  “İnsan  Kaynakları  ve  Öğretmen  İstihdamı”  konusunu  irdelerken  yedinci   Coşkun, F., & Gülleroğlu, H. D. (2021). Yapay zekânın tarih içindeki gelişimi ve eğitimde kullanılması. Anka-
 bölüm “Eğitim Yatırımları ve Fiziki Altyapı” konusunu ele almaktadır. Sekizinci bölüm “Mesleki Eğitim”   ra University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 54(3), 947-966.
 konularına ve gelişim sürecine ayrılmıştır. “Hayat Boyu Öğrenme” dokuzuncu bölümün konusu olurken   Hamarat, E. (2019). 21. yüzyıl becerileri odağında Türkiye’nin eğitim politikaları. İstanbul: Seta Yayıncılık

 onuncu bölümde “Öğrenci Destek ve Sosyal Yardım Hizmetleri” bölümünde öğrencilere sağlanan destek   Kalemkuş, F. ve Özek, M. B. (2021). 21. yüzyıl becerileri konusunda araştırma eğilimleri: 2000-2020 (Ocak
                   ayı). MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(2), 878-900.
 ve  sosyal  yardım  hizmetleri  detaylandırılmaktadır.  On  birinci  bölümde  “Afet  ve  Kriz  Dönemlerinde
 Eğitimin  Çalışmaları”  kapsamından  ve  içeriklerinden  bahsedilmekteyken  on  ikinci  bölümde  “Ölçme   Karataş, K. (2021). Eğitim ve 21. yüz yıl becerileri. Nobel yayınları

 ve  Değerlendirme  Süreçleri  ile  Eğitim  Kademeleri  Arasındaki  Geçiş”  sistemleri  işlenmiştir.  On  üçüncü   MEB (2021). Türkiye’de eğitimin 20 yılı (2000-2019). MEB Yayınları. Bağlantı adresi: https://www.meb.
                   gov.tr/meb_iys_dosyalar/2021_11/22093410_Turkiyede_Egitimin_20_Yili.pdf  Son  erişim  tarihi:
 bölümde ise bilimsel, kültürel ve sportif faaliyetler ile yıl aralığında gerçekleştirilmiş projelerle birlikte
                   25.10.2024.
 incelenmiş ve “Projeler ile Bilimsel, Sosyal, Kültürel, Sanatsal ve Sportif Faaliyetler” başlığı ile sunulmuştur.
            MEB (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli öğretim programları ortak metni. Bağlantı adresi: https://tymm.
 “Teknolojik  Altyapı  ve  Teknolojinin  Eğitimde  Kullanımı”  on  dördüncü  bölümde  ele  alınmaktayken   meb.gov.tr/ortak-metin Son erişim tarihi: 21.10.2024
 son bölüm olan on beşinci bölümde ise eğitimle ilgili üst politika belgelerine “Üst Politika Belgelerinde
            OECD (2019). PISA 2018 assessment and analytical framework. OECD Publishing.
 Eğitim” başlığı ile detaylarıyla yer verilmiştir. Bu içerik yapısı, kitabın eğitim alanında geniş kapsamlı bir
            OECD (2023). Taking stock of education reforms for access and quality in Türkiye. OECD Education Policy
 rehber olmasını sağlamaktadır. Her bölümde son 22 yıllık süreçte ilgili başlık altında yaşanan kritik ve   Perspectives No. 68. OECD Publishing.
 yön verici gelişmeler dikkate alınmış ve bilimsellik, tarafsızlık ve güvenirlik ilkeleri çerçevesinde süreçler
            Owen, G. T. (2014). Qualitative methods in higher education policy analysis: Using interviews and document
 ile analiz edilmiştir. Her bölümün sonunda, o konu başlığı altında genel değerlendirme yapılarak bölüm   analysis. The Qualitative Report, 19(26), 1.
 16
 sonlandırılmıştır. On beş farklı başlık altında kamuoyuna sunulan “Geleceğin İnşası: Eğitim 2002-2024”   Resmî Gazete. (2024, 18 Ekim). Öğretmenlik Meslek Kanunu. Kanun No: 7528. Bağlantı adresi: https://www.
                   resmigazete.gov.tr/eskiler/2024/10/20241018-1.htm Son erişim tarihi: 27.10.2024.
 kitabı, tüm bölümlere yönelik genel bir sonuç ve değerlendirme başlığı ile tamamlanmıştır.
            Prior, L. (2008). Repositioning documents in social research. Sociology, 42(5), 821-836.
 Geçmişin sağlamlığı geleceğin teminatını oluşturacaktır. Kadim medeniyet mirasımızın rehberliğinde
            SBB. (2023). On İkinci Kalkınma Planı. Bağlantı adresi: https://www.sbb.gov.tr/wp-content/uploads/2023/12/
 milletimizin  ve  devletimizin  eğitim  alanındaki  birikimlerini  hafızalarda  tazelemek;  çağın  ve  geleceğin   On-Ikinci-Kalkinma-Plani_2024-2028_11122023.pdf Son erişim tarihi: 27.10.2024.
 becerileriyle  donanmış,  ahlaklı,  nitelikli,  bilime  sevdalı,  kültüre  meraklı,  millî,  manevi  ve  toplumsal   Strauss, A., & Corbin, J. (1998). Basics of qualitative research techniques. Sage publications.
 hassasiyetlere  duyarlı  nesiller  yetiştirilmesi  süreçlerine  katkı  sunmak  ve  Millî  Eğitim  Bakanlığı’nın
            Ülker, H. (2024). Eğitim ve Toplum İlişkisi Üzerine. Ulusal Eğitim, Toplum ve Dünya Dergisi, 1(1), 152-157.
 2002-2024 yılları arasındaki değişim, dönüşüm ve her alandaki ilerleyişini bilimsel veriler rehberliğinde
            Yin, R. K. (1994). Case study research: Design and methods (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
 ortaya koymak gayesiyle kaleme alınan “Geleceğin İnşası: Eğitim 2002-2024” kitabının hazırlanmasında
 görev alan Bakanlığımız çalışanlarına teşekkür eder, başta eğitim paydaşlarına olmak üzere eserin tüm
 kamuoyuna faydalı olmasını dileriz.
   14   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24