Page 227 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 227

yürürlüktedir. Bu protokollerden bazıları aşağıda sıralanmıştır:  teknik eğitime ilişkin tanıtım ve yönlendirme faaliyetleri yoğun olarak yapılmaktadır.

 •   Millî  Eğitim  Bakanlığı  ve  Millî  Savunma  Bakanlığı  arasında  savunma  sanayinin  ihtiyaç   Genç Girişimci Ahiler
 duyduğu  nitelikli  insan  gücünü  yetiştirmek,  çalışanları  belgelendirmek  ve  belirlenen
                   >  Öğretmen  ve  öğrencilere  Ahilik  geleneğinin  öneminin  kavratılması,  modern  girişimcilik
 okullardan  mezun  olan  öğrencilerin  imkânlar  dâhilinde  istihdamını  sağlamak  amacıyla  iş
 birliği protokolü kapsamında Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin ile Millî Savunma Bakanı Yaşar   yetkinlikleri  kazandırılması  ve  Ahiliğin  toplum  tarafından  kabul  edilmiş  bir  kalite  güvence
 Güler tarafından imzalanarak yürürlüğe girmiştir. Bu protokol kapsamında mesleki ve teknik   sistemi  olduğu  hususuna  dikkat  çekilmesi  hedeflenmiştir.  Proje  kapsamında  illerinde  Ahilik
 eğitim ortaöğretim kurumu öğrencileri işletmelerde mesleki eğitim ve burs imkânlarından   hareketine öncülük etmesi amacıyla belirlenen öğretmenlere ve öğrencilere yönelik yıl içerisinde
 faydalanmaktadır.  uygulayabilecekleri  Ahilik  ve  Girişimcilik  üzerine  çeşitli  kazanımlardan  oluşan  etkinlikler
 •   Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü ile Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Türkiye   düzenlenecektir.
 İş  Kurumu  Genel  Müdürlüğü  iş  birliğinde  “Mesleki  Eğitimin  Desteklenmesine  İlişkin  İş
             Uluslararası Mesleki ve Teknik Anadolu Liseleri
 Birliği  Protokolü”;  Millî  Eğitim  Bakanı  Yusuf  Tekin  ile  Çalışma  ve  Sosyal  Güvenlik  Bakanı
 Vedat  Işıkhan›ın  huzurlarında  imzalanarak  yürürlüğe  girmiştir.  Yürürlüğe  giren  protokol     >  Mesleki  ve  teknik  eğitim  sistemimizin  tanınırlığını  artırmak  amacıyla  Uluslararası  Mesleki  ve
 kapsamında belirlenen meslek alanlarındaki mesleki ve teknik Anadolu Lisesi mezunlarının   Teknik  Anadolu  Liselerine  öğrenci  alımına  yönelik  Uluslararası  Öğrenci  Seçimi  ve  Yerleştirme
 kendi alanlarında istihdam edilmeleri halinde asgari ücretin 30% fazlasıyla ücret alma imkanı
 MESLEKİ EĞİTİM  •   sağlanmıştır.  Beceri Ölçme Bataryası
                   e-Kılavuzu hazırlanarak duyurusu yapılmıştır. Kılavuz doğrultusunda öğrenci seçimi için sınav
                   gerçekleştirilmiş  olup  seçilen  öğrencilerin  Yurtdışı  Türkler  ve  Akraba  Topluluklar  Başkanlığı
 Millî  Eğitim  Bakanlığı  Meslekî  ve  Teknik  Eğitim  Genel  Müdürlüğü  ile  Jandarma  Lojistik
                   tarafından burslulukları onaylanmıştır.
 Komutanlığı iş birliğinde Jandarma Genel Komutanlığı bünyesinde uygun bulunan personelin
 mesleki  eğitim  merkezleri  aracılığı  ile  eğitim  öğretim  sürecine  dâhil  olmalarını  sağlayarak
 belgelendirmek, 3308 Sayılı Mesleki Eğitim Kanunu kapsamındaki alanlarda mesleki eğitim     >  Sekizinci sınıf öğrencileri ile mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarının 9. sınıflarında öğrenim
 ve  istihdam  süreçlerini  hayata  geçirmek  amacıyla  “Mesleki  Eğitim  İş  Birliği  Protokolü”
                   gören öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine göre meslek alan ve dallarına yerleşmelerini sağlamak
 imzalanarak yürürlüğe girmiştir.
                   amacıyla mesleki beceri ölçme bataryası çalışmaları yürütülmektedir.
 •   “T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü ile T.C. Kültür ve Turizm
             Uluslararası MEB Robot Yarışması
 Bakanlığı Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı Arasında Mesleki ve Teknik Eğitimde
 224                                                                                                       225
 İş Birliği Protokolü” kapsamında Ekim -2023Eylül 2024 arasında, 15 ülkeden, 340 kişiye talep     >  Ülkemizde  meslekî  ve  teknik  eğitimin  niteliğinin  artırılması,  ortaokul,  lise  ve  üniversite
 ettikleri meslek alanlarında eğitim verilmiştir.  öğrencilerinin eğitimleri sürecinde edindikleri bilgiyi beceriye dönüştürebilen, ürün geliştirebilen,

 •   Millî Eğitim Bakanlığına bağlı resmî ve özel okullar/kurumlar ile yabancı ülkelerde bulunan,   bilimsel düşünebilen, girişimci ve rekabetçi bireyler olarak yetiştirilmesi, endüstriyel ve teknolojik
 aynı seviyede ve öncelikle aynı türde olan okullar/kurumlar arasında Uluslararası Kardeş Okul   gelişmelerin  tanıtılması  amacıyla  Bakanlığımızca  2007  yılından  itibaren  Uluslararası  MEB
 Uygulaması gerçekleştirilmektedir. Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğüne bağlı 12 okul   Robot Yarışması düzenlenmektedir. 16.Uluslararası MEB Robot Yarışması ise 19-16 Ekim 2024
 9 ülkeden aynı tür ve seviyede okullar ile eşleştirilmiştir.
                   tarihlerinde “Eğitimin Yüzyılında Ahilik ve Teknoloji” teması ve “Ahiliğin Geleceğini Şekillendiren
 Mesleki ve Teknik Eğitim Tanıtım ve Yönlendirme  Kod  Erzurum’da  Yazılıyor”  sloganı  ile  13  kategoride  Erzurum  ilimizde  gerçekleştirilmiştir.
                   Yarışmaya  81  il  ve  17  ülkeden  toplam  2.687  robot  ile  6.691  yarışmacı  başvuru  yapmıştır.  17.
   >  30.04.2024  tarihli  Makam  Oluru  ile  Bakanlığımıza  bağlı  meslekî  ve  teknik  ortaöğretim
                   Uluslararası MEB Robot Yarışmasına ilişkin çalışmalara başlanmıştır.
 kurumlarında  uygulanan  programlar  ile  alan/dalların  tanıtımı,  rehberlik  ve  yönlendirme
 işlemlerine  ilişkin  usul  ve  esasları  düzenlemek  amacıyla  Mesleki  ve  Teknik  Ortaöğretim   Ben Her Yerde Varım Projesi
 Kurumlarının Tanıtım ve Yönlendirme Yönergesi yürürlüğe girmiştir. Yönerge ile okullarımızda     >  Öğrencilerin hem mesleki bilgi ve becerilerini kullanması hem de çeşitli sosyal etkinlikler yoluyla

 yıl  boyunca  tanıtım  ve  yönlendirme  faaliyetleri  sürekli  yapılmakla  birlikte  mayıs  ayının  son
                   toplumsal  hayata  dokunmasını  sağlamak,  ahilik  anlayışında  yer  alan  dürüstlük,  dayanışma,
 haftası Mesleğim Geleceğim ve Kariyer haftası olarak belirlenmiş olup bu haftada mesleki ve
                   yardımlaşma,  kardeşlik,  vicdanlı  olma,  birlik  ve  beraberlik  içinde  olma  gibi  güzel  davranışları
   222   223   224   225   226   227   228   229   230   231   232