Page 229 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 229

benimsemelerini  kolaylaştırmak  amacıyla  mesleki  ve  teknik  ortaöğretim  kurumlarımızda     >  Mesleki ve teknik eğitimin öğrenciler tarafından tanınması, toplumda mesleki ve teknik eğitime
 görev  yapan  öğretmenlerimiz  ve  öğrenim  gören  öğrencilerimizle  birlikte  çeşitli  faaliyetler   olan ilginin artırılması ve yönelmenin sağlanması, çeşitli sosyal etkinliklerle öğrencilerin kişisel

 yürütülmektedir. Proje kapsamında bilinçlendirme ve bilgilendirme sağlık, yapım, onarım, sosyal   ve  sosyal  gelişimlerine  katkı  sağlanması,  toplumda  mesleki  ve  teknik  eğitim  farkındalığının
 etkinlik, sosyal farkındalık, yeşil dönüşüm, sıfır atık gibi faaliyetler kapsamında yaklaşık 8 binin   artırılması  amacıyla  Osmanlı’dan  Cumhuriyet’e  mesleki  ve  teknik  eğitimin  tarihsel  gelişimini
 üzerinde etkinlikler düzenlenmiş ortalama 1.3 milyon kişiyle etkileşim sağlanmıştır.  yansıtan “Geçmişten Günümüze Mesleki Eğitim Fotoğraf Sergisi” düzenlendi.

 MEB Gastronomi Festivali ve Yemek Yarışması  33. Mesleki Eğitim Kurulu Toplantısı

   >  Türk  mutfağının  zengin  kültürünü  koruma,  yaşatma  ve  uluslararası  camiada  tanıtma  ayrıca     >  33. Meslekî Eğitim Kurulu toplanmış ve aşağıdaki kararlar alınarak Resmi Gazetede yayınlanmıştır.
 mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarının yiyecek içecek hizmetleri alanında öğrenim gören   Bu toplantı sonucunda

 öğrencilerimizin  yeteneklerini  görme  ve  gösterme,  öğrencilerimize  kariyer  fırsatları  sunma
                   >  İlköğretim 7 ve 8’inci sınıf öğrenciler için mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında uygulanan
 amacıyla Millî Eğitim Bakanlığı Gastronomi Festivali ve Yemek Yarışması düzenlenmiştir. Yarışma
                   “Beceri Geliştirme Programı” nın yaygınlaştırılması,
 81 ilimizdeki öğrencilerin katılımıyla 28 bölge ve İstanbul ilinde final yarışması gerçekleştirilmiştir.
                   >  Ortaöğretime  (Akademik  Eğitim)  devam  eden  öğrencilerin  eş  zamanlı  olarak  mesleki  eğitim
 Sıfır Atıkla Sanat Yarışması  merkezi programlarına katılarak “Kalfalık Belgesi” alabilmesi yönünde çalışma yapılması,
 MESLEKİ EĞİTİM    >  Mesleki  ve  teknik  ortaöğretim  kurumlarımızda  öğrenim  gören  öğrencilerimizde  çevresel     >  İşletmelerde beceri eğitim sürecinde iş sağlığı ve güvenliği konusunda farkındalık çalışmalarının


 farkındalık  ve  sıfır  atık  bilinci  oluşturmak,  atık  üretimini  asgari  seviyeye  indirmek,  atık
                   yapılması,
 kaynaklarını ayrıştırmak ve bu vesile ile gelecek nesillere daha temiz ve yaşanabilir bir dünya
                   >
                   Mesleki ve teknik Anadolu liseleri bünyesinde veya bağımsız mesleki ortaokul açılması yönünde
 bırakmak amacıyla Sıfır Atıkla Sanat Yarışması düzenlenmiştir.
                   çalışma yapılması,
 İnsan ve Tabiat Temalı “Zamanı Durduranlar” Fotoğraf Yarışması
                   >  3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanunu kapsamında verilen kalfalık yetkilerinin bütün iş alanlarında
   >  Sanatın evrensel dilini kullanarak mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarımızda öğrenim gören
                   kullanılabilmesi için çalışma yapılması kararları alınmıştır.
 öğrencilerimizi fotoğrafçılık konusunda teşvik etmek, yeteneklerini ortaya çıkarmak, öğrencilere
             2.1. Mesleki Eğitimin Ekonomik Katkıları, Eğitim-Sanayi İlişkisi ve İstihdam
 millî  ve  manevî  değerlerimiz  ışığında  estetik  duyarlılık  kazandırarak  duygusal  ve  sosyal
 226                                                                                                       227
 gelişimlerini desteklemek, insan ve tabiat arasındaki manevi ilişkinin farkındalığını geliştirmek   Nitelikli  iş  gücü,  küresel  rekabet  düzeyinde  önemli  faktörlerdendir.  Mesleki  eğitim,  iş  piyasasının
 amacıyla İnsan ve Tabiat Temalı “Zamanı Durduranlar” fotoğraf Yarışması düzenlenmiştir.   ihtiyaçları  göz  önünde  bulundurularak  mesleklere  yönelik  nitelikli  insan  kaynağı  yetiştirmek  ve
            bireylerin iş gücü piyasasında daha hızlı ve etkili bir şekilde yer almalarını sağlamayı amaçlamaktadır.
 Ahilik Anlayışında Sanat ve Estetik Konulu Kısa Film Yarışması
            Mesleki ve teknik eğitim almış kişilerin iş gücüne katılımları ve istihdam edilmelerinin daha kolay olması
   >  Mesleki  ve  teknik  ortaöğretim  kurumlarında  öğrenim  göre  öğrencilerimizde  Ahi  ahlâkının
            beklenmektedir. Birçok ülkede, mesleki ve teknik eğitim alan gençlerin istihdam oranları, genel eğitim
 içselleştirilmesi ve ahilik anlayışında sanat ve estetik unsurlarının öne çıkarılarak öğretmen ve
            programlarından  mezun  olanlara  göre  daha  yüksektir.  Bazı  ülkelerde  ise  bu  oranlar,  yükseköğretim
 öğrencilerde ahilik anlayışının benimsetilmesi amacıyla 02 Ocak 15- Mart 2024 tarihlerinde Ahilik
            mezunlarının  istihdam  oranlarına  yakındır.    Mesleki  ve  teknik  eğitimin  lise  sonrası  iş  bulma  süresini
 Anlayışında Sanat ve Estetik Konulu Kısa Film Yarışması düzenlenmiştir.
            kısalttığı  bilinmektedir.  Ayrıca  çalışanların  daha  yüksek  ücretler  almasını  sağlarken  kalıcı  istihdam
 Anadolu’nun Özünden Sözüne Söyleşiler  olasılıklarını  artırdığı  da  belirtilmektedir  (OECD,  2020).  Türkiye’de  TÜİK  tarafından  yayımlanan  iş  gücü
            istatistikleri  Tablo  2’de  incelendiğinde  ortaöğretim  düzeyinde  mesleki  ve  teknik  eğitim  alanların  iş
   >  Genel  Müdürlüğümüzce  okullarımıza  rehberlik  yapmak  amacıyla  Anadolu’nun  kültürel
            gücüne katılımda ve istihdam edilmede avantajlı oldukları görülmektedir (TÜİK, 2024).
 değerlerini  ve  yaşam  felsefesini  yansıtan  “Anadolu’nun  Sözünden  Özüne  Söyleşiler”  dizisi
 gerçekleştirildi

   >  Geçmişten Günümüze Meslekî Eğitim Fotoğraf Sergisi
   224   225   226   227   228   229   230   231   232   233   234