Page 229 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 229
benimsemelerini kolaylaştırmak amacıyla mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarımızda > Mesleki ve teknik eğitimin öğrenciler tarafından tanınması, toplumda mesleki ve teknik eğitime
görev yapan öğretmenlerimiz ve öğrenim gören öğrencilerimizle birlikte çeşitli faaliyetler olan ilginin artırılması ve yönelmenin sağlanması, çeşitli sosyal etkinliklerle öğrencilerin kişisel
yürütülmektedir. Proje kapsamında bilinçlendirme ve bilgilendirme sağlık, yapım, onarım, sosyal ve sosyal gelişimlerine katkı sağlanması, toplumda mesleki ve teknik eğitim farkındalığının
etkinlik, sosyal farkındalık, yeşil dönüşüm, sıfır atık gibi faaliyetler kapsamında yaklaşık 8 binin artırılması amacıyla Osmanlı’dan Cumhuriyet’e mesleki ve teknik eğitimin tarihsel gelişimini
üzerinde etkinlikler düzenlenmiş ortalama 1.3 milyon kişiyle etkileşim sağlanmıştır. yansıtan “Geçmişten Günümüze Mesleki Eğitim Fotoğraf Sergisi” düzenlendi.
MEB Gastronomi Festivali ve Yemek Yarışması 33. Mesleki Eğitim Kurulu Toplantısı
> Türk mutfağının zengin kültürünü koruma, yaşatma ve uluslararası camiada tanıtma ayrıca > 33. Meslekî Eğitim Kurulu toplanmış ve aşağıdaki kararlar alınarak Resmi Gazetede yayınlanmıştır.
mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarının yiyecek içecek hizmetleri alanında öğrenim gören Bu toplantı sonucunda
öğrencilerimizin yeteneklerini görme ve gösterme, öğrencilerimize kariyer fırsatları sunma
> İlköğretim 7 ve 8’inci sınıf öğrenciler için mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında uygulanan
amacıyla Millî Eğitim Bakanlığı Gastronomi Festivali ve Yemek Yarışması düzenlenmiştir. Yarışma
“Beceri Geliştirme Programı” nın yaygınlaştırılması,
81 ilimizdeki öğrencilerin katılımıyla 28 bölge ve İstanbul ilinde final yarışması gerçekleştirilmiştir.
> Ortaöğretime (Akademik Eğitim) devam eden öğrencilerin eş zamanlı olarak mesleki eğitim
Sıfır Atıkla Sanat Yarışması merkezi programlarına katılarak “Kalfalık Belgesi” alabilmesi yönünde çalışma yapılması,
MESLEKİ EĞİTİM > Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarımızda öğrenim gören öğrencilerimizde çevresel > İşletmelerde beceri eğitim sürecinde iş sağlığı ve güvenliği konusunda farkındalık çalışmalarının
farkındalık ve sıfır atık bilinci oluşturmak, atık üretimini asgari seviyeye indirmek, atık
yapılması,
kaynaklarını ayrıştırmak ve bu vesile ile gelecek nesillere daha temiz ve yaşanabilir bir dünya
>
Mesleki ve teknik Anadolu liseleri bünyesinde veya bağımsız mesleki ortaokul açılması yönünde
bırakmak amacıyla Sıfır Atıkla Sanat Yarışması düzenlenmiştir.
çalışma yapılması,
İnsan ve Tabiat Temalı “Zamanı Durduranlar” Fotoğraf Yarışması
> 3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanunu kapsamında verilen kalfalık yetkilerinin bütün iş alanlarında
> Sanatın evrensel dilini kullanarak mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarımızda öğrenim gören
kullanılabilmesi için çalışma yapılması kararları alınmıştır.
öğrencilerimizi fotoğrafçılık konusunda teşvik etmek, yeteneklerini ortaya çıkarmak, öğrencilere
2.1. Mesleki Eğitimin Ekonomik Katkıları, Eğitim-Sanayi İlişkisi ve İstihdam
millî ve manevî değerlerimiz ışığında estetik duyarlılık kazandırarak duygusal ve sosyal
226 227
gelişimlerini desteklemek, insan ve tabiat arasındaki manevi ilişkinin farkındalığını geliştirmek Nitelikli iş gücü, küresel rekabet düzeyinde önemli faktörlerdendir. Mesleki eğitim, iş piyasasının
amacıyla İnsan ve Tabiat Temalı “Zamanı Durduranlar” fotoğraf Yarışması düzenlenmiştir. ihtiyaçları göz önünde bulundurularak mesleklere yönelik nitelikli insan kaynağı yetiştirmek ve
bireylerin iş gücü piyasasında daha hızlı ve etkili bir şekilde yer almalarını sağlamayı amaçlamaktadır.
Ahilik Anlayışında Sanat ve Estetik Konulu Kısa Film Yarışması
Mesleki ve teknik eğitim almış kişilerin iş gücüne katılımları ve istihdam edilmelerinin daha kolay olması
> Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında öğrenim göre öğrencilerimizde Ahi ahlâkının
beklenmektedir. Birçok ülkede, mesleki ve teknik eğitim alan gençlerin istihdam oranları, genel eğitim
içselleştirilmesi ve ahilik anlayışında sanat ve estetik unsurlarının öne çıkarılarak öğretmen ve
programlarından mezun olanlara göre daha yüksektir. Bazı ülkelerde ise bu oranlar, yükseköğretim
öğrencilerde ahilik anlayışının benimsetilmesi amacıyla 02 Ocak 15- Mart 2024 tarihlerinde Ahilik
mezunlarının istihdam oranlarına yakındır. Mesleki ve teknik eğitimin lise sonrası iş bulma süresini
Anlayışında Sanat ve Estetik Konulu Kısa Film Yarışması düzenlenmiştir.
kısalttığı bilinmektedir. Ayrıca çalışanların daha yüksek ücretler almasını sağlarken kalıcı istihdam
Anadolu’nun Özünden Sözüne Söyleşiler olasılıklarını artırdığı da belirtilmektedir (OECD, 2020). Türkiye’de TÜİK tarafından yayımlanan iş gücü
istatistikleri Tablo 2’de incelendiğinde ortaöğretim düzeyinde mesleki ve teknik eğitim alanların iş
> Genel Müdürlüğümüzce okullarımıza rehberlik yapmak amacıyla Anadolu’nun kültürel
gücüne katılımda ve istihdam edilmede avantajlı oldukları görülmektedir (TÜİK, 2024).
değerlerini ve yaşam felsefesini yansıtan “Anadolu’nun Sözünden Özüne Söyleşiler” dizisi
gerçekleştirildi
> Geçmişten Günümüze Meslekî Eğitim Fotoğraf Sergisi