Page 10 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 10
Devletlerin en temel fonksiyonlarından birisi olan eğitim, bireylerin ve toplumların geleceğini
şekillendiren en önemli unsurlardan birisi olarak görülmektedir. Bakanlığımız, bu bakış açısını
genişleterek eğitimi ülkemizin sadece maddi refahını artıran zaruri bir yatırım alanı olarak değil,
geleceğimizi teminat altına alan kültürel ve toplumsal varlığımızın ihyasını sağlayan dinamik ve
süreklilik arz eden bir alan olarak kabul etmektedir. Bu itibarla çalışmalarımızı, Bakanlığımızın
kuruluş amacına uygun şekilde geliştirme arzusunda ve gayreti içindeyiz.
Hem evrensel düzeyde kabul gören bilimsel ve pedagojik ilkelere haiz hem de millî bir
maarif bilinciyle yapılandırılmış kapsamlı bir eğitim sistemi ile geleceğin inşasını amaçladığımız
yaklaşımımızla Cumhuriyetimizin ikinci asrına tekabül eden Türkiye Yüzyılı’nın aynı zamanda
Eğitimin Yüzyılı olarak tecelli edeceğine inancımız tam. “İstiklalden istikbale, Türkiye Yüzyılı’nı inşa
STRATEJİ GELİ TİRME BA KANLIĞI
edecek nesiller yetiştirmek” vizyonu ile Bakanlığımız, eğitimi; insan yetiştirmek, maarif davası ve
medeniyet inşa etme mesuliyetimizin ana konusu olarak kabul etmektedir.
“Geleceğin İnşası: Eğitim 2002-2024”, Türk eğitim sisteminin temel bileşenlerini ve güncel
uygulamalarını derinlemesine incelemeyi amaçlamakta, eğitimde sayılarla ifade edilen gerçekleri,
finansman ve bütçe süreçlerini, eğitim yatırımları ile fiziki altyapıyı detaylandırmaktadır. Bu eser,
insan kaynakları yönetimi ve öğretmen istihdamının önemine vurgu yaparak eğitim kalitesinin
yükseltilmesine yönelik stratejileri ele almakta; ölçme ve değerlendirme yöntemleri ile kademeler
arası geçiş süreçleri, eğitimde fırsat eşitliği ve demokratikleşme konularını kapsayan bölümlerde
eğitimde gelişmeleri detaylandırmaktadır. Teknolojinin eğitimdeki rolü ve hayat boyu öğrenme
anlayışı, günümüz dünyasında kaçınılmaz bir gereklilik haline gelmişken teknolojik altyapının eğitim
sistemine entegrasyonu ve öğrenci destek hizmetleri gibi konulara da derinlemesine de bakış açısı
sunmaktadır. Afet ve kriz dönemlerinde yürütülen eğitim çalışmalarının yanında sosyal, kültürel,
sanatsal ve sportif projelerle eğitim sisteminin geliştirici ve dönüştürücü etkisi üzerine çalışmalar
da derlenerek bu eserde paylaşılmıştır. Mesleki eğitim ve hayat boyu eğitim konularının yanı sıra üst
politika belgelerinin eğitim üzerindeki etkilerini de ele alan bu kitabın eğitim alanında çalışan tüm
paydaşlara bir başvuru kaynağı olması hedeflenmektedir.
Eğitimin dönüşüm sürecine dair bu kapsamlı çalışma, Türk millî eğitim sisteminin gelecekteki
gelişimlerine ışık tutması umuduyla hazırlandı. Eğitimin insan için bir seçenek değil bir mecburiyet
olduğuna olan inancımızla ve eğitimin birey için hak devlet için görev olduğu anlayışı doğrultusunda
eğitimin demokratikleşmesi, eğitime katılım ve eğitimde fırsat eşitliğini sağlamaya dönük
çalışmalarımıza kararlılıkla ve duraksamadan devam edeceğiz. Bu inanç ve şuurla 2002-2024
yılları arasındaki Bakanlığımızın eğitimdeki değişim ve dönüşüm sürecini bütünsel olarak ele alan
“Geleceğin İnşaası: Eğitim 2002-2024” kitabını kamuoyuna sunmaktan, belirlediğimiz hedefler
doğrultusunda azim ve kararlılıkla çalışacağımızı bildirmekten kıvanç duyarım. Okuyucularımızın,
bu değerli bilgilerden faydalanarak eğitim alanında yeni fikirler geliştirmesini ve alana katkıda
bulunmasını dilerim.
Ercan TÜRK
Strateji Geliştirme Başkanı