Page 9 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 9

Eğitim; yalnızca bilgi aktarmak değil, aynı zamanda bireylerin ve toplumların kaderini şekillendiren,
            medeniyet  yolculuğumuzu  ileriye  taşıyan  en  büyük  güçtür.  Bu  güçten  hareketle;  zengin  kültürel
            mirasımızı yarınlara aktaracak gençlerimizi yalnızca bugünün değil, geleceğin dünyasında da söz sahibi
            kılacak bir anlayışla hareket ediyoruz. Bu ideal doğrultusunda; eğitimde maddi altyapımızı güçlendirirken,

            maarif  davamızın  özünde  var  olan  değerleri  koruyor,  çocuklarımızı  dünyadaki  yaşıtlarıyla  rekabet
            edebilecek donanımlarla yetiştirme gayretini sürdürüyoruz.


               Bu  kitap;  son  22  yıl  boyunca  eğitimde  kat  ettiğimiz  yol  boyunca  15  farklı  konuda  Bakanlığımız
 Yusuf TEKİN
            tarafından gerçekleştirilen çalışmaları kapsamlı bir şekilde okuyucularla buluşturmaktadır. Uluslararası
 Millî Eğitim Bakanı
            gelişmelerin yakından takip edildiği ve çağın gereklilikleri ile millî ve manevi değerlerimizin harmanlandığı
            bu yolculuk; demokratikleşmeden eğitime katılım ve fırsat eşitliğine, teknolojik yeniliklerden projelere

            kadar geniş bir yelpazede ele alınmıştır. Kitapta sunulan analizler, ülkemizin eğitimde ulaştığı seviyeyi
 Bakanlığımız,  eğitimi  ülkemizin  sadece  maddi  refahını  artıran  zaruri  bir  yatırım  alanı  olarak  değil,
            anlatmakla kalmayıp geleceğe daha sağlam adımlarla ilerlememiz için de bir rehber niteliğindedir.
 geleceğimizi teminat altına alan kültürel ve toplumsal varlığımızın ihyasını sağlayan dinamik ve süreklilik
 arz  eden  bir  alan  olarak  kabul  etmektedir.  Bu  itibarla  çalışmalarımızı,  hizmetlerimizden  etkilenen  tüm
               Dünümüzden güç alarak geleceğe yön verdiğimiz bu yolculukta yer alan mihenk taşlarını titizlikle
 kesimlerle istişare ederek Bakanlığımızın kuruluş amacına uygun şekilde geliştirme arzusunda ve gayreti
            ele alan Geleceğin İnşası: Eğitim 2002-2024 başlıklı bu eser, Cumhuriyetimizin ikinci yüzyılında eğitim
 içindeyiz. Evrensel düzeyde kabul gören bilimsel ve pedagojik ilkelere haiz hem de millî bir maarif bilinciyle
            sistemimizi  güçlendirme  kararlılığımızın  bir  yansımasıdır.  Cumhurbaşkanımız  Sayın  Recep  Tayyip
 yapılandırılmış  kapsamlı  bir  eğitim  sistemi  ile  geleceğin  inşasını  amaçlıyoruz.  Bu  yeni  yaklaşımımızla
            Erdoğan’ın “Türkiye Yüzyılı hedefimiz sadece bir ufuk değil aynı zamanda bu aziz vatanın her ferdinin
 Cumhuriyetimizin ikinci asrına tekabül eden 21. yüzyılın yani Türkiye Yüzyılı’nın aynı zamanda Eğitimin Yüzyılı
            geleceğine  dair  güçlü  bir  taahhüttür.”  sözünde  işaret  ettiği  hedefin  köklü  temelleri  ve  yönergeleri
 olarak  tecelli  edeceğine  inancımız  tamdır.  Türkiye  yüzyılı  hedefimiz  sadece  bir  ufuk  değil,  aynı  zamanda
            doğrultusunda, Türkiye’nin eğitimde aldığı mesafeyi kapsamlı bir yaklaşımla ele alan bu çalışma, 2002
 bu  aziz  vatanın  her  bireyinin  geleceğine  dair  güçlü  bir  taahhüttür.  Yeni  eğitim  yaklaşımımızla,  teknolojik
            yılından bugüne uzanan dönemi panoramik bir bakış açısıyla incelemektedir. Bu kıymetli çalışma; eğitim
 hamlelerimizle ve demokratikleşme adımlarımızla bu taahhüdü yerine getiriyoruz. Eğitime yaptığımız her
            alanında politika belirleyicilere, akademisyenlere, öğrencilere ve eğitimin tüm paydaşlarına önemli bir
 yatırımla, hayata geçirdiğimiz her projeyle Türkiye yüzyılı hedefimize biraz daha yaklaşıyoruz. Ekonomide,
            kaynak sunmaktadır.
 savunmada, eğitimde, teknoloji altyapısında 22 yıl öncesiyle kıyas dahi edilemeyecek bir Türkiye’de yaşıyoruz.
 Son  çeyrek  asırda  öğrenciler  ve  hayalleri  arasına  girebilecek  birçok  engeli  kaldırdık.  “İstiklalden  istikbale,   Bu vesileyle böylesine kapsamlı bir çalışmayı hazırlayan ve emeği geçen tüm çalışma arkadaşlarıma

 Türkiye Yüzyılı’nı inşa edecek nesiller yetiştirmek” vizyonu ile Bakanlığımız, eğitimi; insan yetiştirmek, maarif   teşekkürü  borç  biliyor,  eserin  ülkemizin  eğitim  geleceğine  ışık  tutmasını  temenni  ediyorum.  Eğitim
 davası ve medeniyet inşa etme mesuliyetimizin ana konusu olarak kabul etmektedir.  alanında attığımız her adımın, güçlü bir Türkiye idealine katkı sağlaması dileğiyle…
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14