Page 9 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 9
Eğitim; yalnızca bilgi aktarmak değil, aynı zamanda bireylerin ve toplumların kaderini şekillendiren,
medeniyet yolculuğumuzu ileriye taşıyan en büyük güçtür. Bu güçten hareketle; zengin kültürel
mirasımızı yarınlara aktaracak gençlerimizi yalnızca bugünün değil, geleceğin dünyasında da söz sahibi
kılacak bir anlayışla hareket ediyoruz. Bu ideal doğrultusunda; eğitimde maddi altyapımızı güçlendirirken,
maarif davamızın özünde var olan değerleri koruyor, çocuklarımızı dünyadaki yaşıtlarıyla rekabet
edebilecek donanımlarla yetiştirme gayretini sürdürüyoruz.
Bu kitap; son 22 yıl boyunca eğitimde kat ettiğimiz yol boyunca 15 farklı konuda Bakanlığımız
Yusuf TEKİN
tarafından gerçekleştirilen çalışmaları kapsamlı bir şekilde okuyucularla buluşturmaktadır. Uluslararası
Millî Eğitim Bakanı
gelişmelerin yakından takip edildiği ve çağın gereklilikleri ile millî ve manevi değerlerimizin harmanlandığı
bu yolculuk; demokratikleşmeden eğitime katılım ve fırsat eşitliğine, teknolojik yeniliklerden projelere
kadar geniş bir yelpazede ele alınmıştır. Kitapta sunulan analizler, ülkemizin eğitimde ulaştığı seviyeyi
Bakanlığımız, eğitimi ülkemizin sadece maddi refahını artıran zaruri bir yatırım alanı olarak değil,
anlatmakla kalmayıp geleceğe daha sağlam adımlarla ilerlememiz için de bir rehber niteliğindedir.
geleceğimizi teminat altına alan kültürel ve toplumsal varlığımızın ihyasını sağlayan dinamik ve süreklilik
arz eden bir alan olarak kabul etmektedir. Bu itibarla çalışmalarımızı, hizmetlerimizden etkilenen tüm
Dünümüzden güç alarak geleceğe yön verdiğimiz bu yolculukta yer alan mihenk taşlarını titizlikle
kesimlerle istişare ederek Bakanlığımızın kuruluş amacına uygun şekilde geliştirme arzusunda ve gayreti
ele alan Geleceğin İnşası: Eğitim 2002-2024 başlıklı bu eser, Cumhuriyetimizin ikinci yüzyılında eğitim
içindeyiz. Evrensel düzeyde kabul gören bilimsel ve pedagojik ilkelere haiz hem de millî bir maarif bilinciyle
sistemimizi güçlendirme kararlılığımızın bir yansımasıdır. Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip
yapılandırılmış kapsamlı bir eğitim sistemi ile geleceğin inşasını amaçlıyoruz. Bu yeni yaklaşımımızla
Erdoğan’ın “Türkiye Yüzyılı hedefimiz sadece bir ufuk değil aynı zamanda bu aziz vatanın her ferdinin
Cumhuriyetimizin ikinci asrına tekabül eden 21. yüzyılın yani Türkiye Yüzyılı’nın aynı zamanda Eğitimin Yüzyılı
geleceğine dair güçlü bir taahhüttür.” sözünde işaret ettiği hedefin köklü temelleri ve yönergeleri
olarak tecelli edeceğine inancımız tamdır. Türkiye yüzyılı hedefimiz sadece bir ufuk değil, aynı zamanda
doğrultusunda, Türkiye’nin eğitimde aldığı mesafeyi kapsamlı bir yaklaşımla ele alan bu çalışma, 2002
bu aziz vatanın her bireyinin geleceğine dair güçlü bir taahhüttür. Yeni eğitim yaklaşımımızla, teknolojik
yılından bugüne uzanan dönemi panoramik bir bakış açısıyla incelemektedir. Bu kıymetli çalışma; eğitim
hamlelerimizle ve demokratikleşme adımlarımızla bu taahhüdü yerine getiriyoruz. Eğitime yaptığımız her
alanında politika belirleyicilere, akademisyenlere, öğrencilere ve eğitimin tüm paydaşlarına önemli bir
yatırımla, hayata geçirdiğimiz her projeyle Türkiye yüzyılı hedefimize biraz daha yaklaşıyoruz. Ekonomide,
kaynak sunmaktadır.
savunmada, eğitimde, teknoloji altyapısında 22 yıl öncesiyle kıyas dahi edilemeyecek bir Türkiye’de yaşıyoruz.
Son çeyrek asırda öğrenciler ve hayalleri arasına girebilecek birçok engeli kaldırdık. “İstiklalden istikbale, Bu vesileyle böylesine kapsamlı bir çalışmayı hazırlayan ve emeği geçen tüm çalışma arkadaşlarıma
Türkiye Yüzyılı’nı inşa edecek nesiller yetiştirmek” vizyonu ile Bakanlığımız, eğitimi; insan yetiştirmek, maarif teşekkürü borç biliyor, eserin ülkemizin eğitim geleceğine ışık tutmasını temenni ediyorum. Eğitim
davası ve medeniyet inşa etme mesuliyetimizin ana konusu olarak kabul etmektedir. alanında attığımız her adımın, güçlü bir Türkiye idealine katkı sağlaması dileğiyle…