Page 175 - Geleceğin İnşası Eğitim 2002-2024
P. 175
az on yıl hizmeti olma şartı hariç diğer şartları sağlamaları kaydıyla başöğretmen ünvanı için başvuruda Müdürlüğünce yürütülmesi öngörülmüştür. Faaliyetlerinin yüz yüze veya uzaktan eğitim yöntemleri ya
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ VE ÖĞRETMEN İSTİHDAMI
bulunabilmektirler. da her iki yöntem birlikte kullanılarak gerçekleştirilebilmesine yönelik düzenleme yapılmıştır. Hizmet
içi eğitim faaliyetlerinin Okul Temelli Mesleki Gelişim, Mesleki Gelişim Toplulukları veya Öğretmen
Millî Eğitim Akademisi Başkanlığının Teşkilat Yapısı
Hareketlilik Programı kapsamında da düzenlenebileceği öngörülmüştür. Sınavların, elektronik ortamda
Akademi Başkanı, Akademi İzleme ve Yönlendirme Kurulu tarafından belirlenen politikaların da yapılabileceği yönünde düzenleme yapılmıştır.
uygulanmasına ilişkin standartları, öğretmen, yönetici ve diğer personelin sahip olması gereken
Öğretmenlerin Mesleki Gelişiminde Yeni Yaklaşımlar
yeterlikleri, Akademi tarafından düzenlenecek eğitimlerin programlarını ve Akademinin yıllık çalışma
> Okul Temelli Mesleki Gelişim (OTMG): Okul tarafından belirlenen ve o okula özgü olan eğitim
planını hazırlamak üzere oluşturulan Akademik Kurul, sayısı onu geçmemek üzere daire başkanlığı
düzeyinde olan hizmet birimleri şeklinde düzenlenmiştir. Ayrıca Akademi hizmet birimlerinde ihtiyacının karşılanması amacıyla mahallî hizmet içi eğitim planı kapsamında düzenlenen hizmet
görevlendirmek ve Akademinin eğitim faaliyetlerini yürütmek üzere başta üniversitelerde görev içi eğitim faaliyetleridir.
yapan öğretim elemanları ile Millî Eğitim Bakanlığında görev yapan öğretmenlerden olmak üzere > Mesleki Gelişim Toplulukları (MGT): Okuldaki eğitim öğretim uygulamalarını geliştirmek,
657 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin (B) fıkrası hükümleri çerçevesinde sözleşmeli eğitim personeli katılımcıların mesleki bilgi ve becerilerini artırmak, birbirlerinden ve uygulamadan öğrenerek
istihdam edilmesine yönelik düzenleme yapılmıştır. Anayasa Mahkemesinin iptal kararıyla durdurulan mesleki gelişimlerini sağlamak amacıyla düzenlenmekte ve Mesleki Gelişim Topluluklarının
öğretmenlik kariyer basamakları süreci yeniden düzenlenmiştir. Bu çerçevede sınav ve mesleki çalışma topluluk içi iletişimi ve yapılan çalışmaların paylaşımı ÖBA üzerinden yapılmaktadır.
şartları kaldırılarak kıdem, disiplin ve eğitim şartlarını sağlayan öğretmenlerimize kariyer basamaklarında
> Öğretmen-Yönetici Hareketlilik Programı: Başarısı, iyi uygulamaları, farklı projeleri veya farklı
ilerlemeleri sağlanmıştır. Kanunun yayımlandığı tarihte öğretmen olarak görev yapanlara öğretmenlikte
öğrenme ortamları ile ön plana çıkan okulların bilgi ve tecrübelerinin paylaşılması ile diğer
ve/veya uzman öğretmenlikte 20 yıl hizmet süresini tamamlamaları hâlinde doğrudan başöğretmenliğe
okullarda görev yapan öğretmen ve yöneticilerin bu okulları ziyaretini sağlamak amacıyla
başvuru hakkı getirilmiştir. Eğitim kurumu yöneticilerinin, profesyonelleşmelerini sağlayacak şekilde Millî
düzenlenmektedir.
Eğitim Akademisinde görev öncesinde yönetici yetiştirme programına alınmalarına imkân sağlanmıştır.
Eğitim öğretimde güven ve huzur ortamının sağlanması ile eğitim çalışanlarının şiddetten korunması ÖBA Platformu
amacıyla kadro ve pozisyonlarına bakılmaksızın fiilen eğitim öğretim hizmeti yürütenlere yönelik
Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA), öğretmen ve okul yöneticilerinin mesleki gelişimlerini uzaktan eğitim
görevleri nedeniyle işlenen suçlara yeni yaptırımlar getirilmiştir. Yapılan düzenlemeyle öğretmenlere ve
172 yoluyla desteklemek amacıyla 23 Ocak 2022 tarihinde oluşturulmuştur. Mesleki çalışmalar kapsamında 173
eğitim çalışanlarına yönelik şiddet içeren fiillerde;
eğitimler, uzman ve başöğretmenlik eğitimleri, öğretmen okul yöneticilerinin uzaktan eğitimleri,
• Bu fillere karşılık ceza kanunlarında öngörülen cezalar yarı oranında arttırılmıştır. Mesleki Gelişim Toplulukları eğitimleri ve canlı/senkron eğitimler, hizmet içi eğitim kapsamında ÖBA
platformunda yapılmaktadır.
• Bu fiilleri işleyenlerin hapis cezalarının ertelenmesi engellenmiştir.
• Bu fiiller tutuklama sebebi sayılarak bu filleri işleyenlerin tutuksuz yargılanması yolu Aday Öğretmen Yetiştirme Süreci
kapatılmıştır.
Adaylık süreci 17.04.2015 tarihli ve 29329 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı
6. Mesleki Gelişim Faaliyetleri
Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği hükümlerine göre yürütülmekte olup programın usul
Millî Eğitim Bakanlığı Personeli Hizmet İçi Eğitim Yönetmeliği Güncellenmesi ve esaslarını belirleyen Aday Öğretmen Yetiştirme Sürecine İlişkin Yönerge 12/02/2022 tarihli ve 31833
sayılı Makam Oluru ile Yürürlüğe girmiştir. Aday öğretmen yetiştirme sürecine ilişkin çalışmalar Öğretmen
1995 tarihli Hizmetiçi Eğitim yönetmeliği, günün şartlarına göre güncellenerek 11 Mart 2022 tarihinde
Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğünce; il/ilçe millî eğitim müdürlükleri, okul/kurum müdürlükleri
“Millî Eğitim Bakanlığı Personeli Hizmet İçi Eğitim Yönetmeliği” adı ile yayınlanmıştır. Hizmet içi eğitim
ve danışman öğretmenlerle iş birliği içerisinde yürütülmektedir. Aday öğretmenlerin kurumlarında 5 saat
faaliyetlerinin, eğitim ve öğretim hizmetleri sınıfında görev yapan personel bakımından Öğretmen
uyum eğitimi, 25 saat mahalli hizmet içi eğitim ve uzaktan eğitim olarak 180 saat Adaylık zorunlu Hizmet içi
Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğünce, diğer hizmet sınıfları bakımından Personel Genel
Eğitim semineri ve seçmeli hizmet içi eğitim faaliyetlerinden 30 saat eğitim almaları gerekmektedir.