Page 103 - SGB_BÜLTEN
P. 103

ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME                                                      HAZİRAN-ARALIK 2023 E-BÜLTEN
 STRATEJİ  GELİ TİRME  BA KANLIĞI                                                                     STRATEJİ  GELİ TİRME  BA KANLIĞI






 Ülkelerin Eğitim Öğretim Yılı Takvimlerinin
 Karşılaştırmalı İncelenmesi Araştırma Raporu Hazırlandı



 ünümüzde, farklı ülkelerdeki eğitim sistemle-  uyumlu hale getirmek için potansiyel alanları be-
 Grinin, genel eğitim kapsamında asgari öğretim  lirleme amacını taşımaktadır. Bu analiz, eğitimdeki
 sürelerini belirlemede çeşitlilik gösterdiği gözlem-  çeşitliliğin altında yatan nedenleri anlamak ve eği-
 lenmektedir. Bu rapor, tam zamanlı zorunlu genel  tim politikalarının uluslararası düzeyde daha etkili
 eğitim sürelerini içeren akademik takvimleri ince-  bir şekilde koordine edilmesine katkıda bulunmak
 lemekte ve özellikle eğitim yetkililerinin yönetmelik-  için önemli bir adım olarak değerlendirilebilir.
 lerinde veya politika belgelerinde belirtilen zorunlu  Diğer ülkelerden elde edilen veri setlerinin analizi-
 eğitim programı için tavsiye edilen asgari öğretim  ni yaparak eğitim sistemlerindeki takvim farklılık-
 süresine odaklanmaktadır. Farklı ülkelerdeki eği-  larını anlamlandıran bu raporun son bölümünde,
 tim sistemlerinin bu zorunlu eğitim sürelerini be-  ülkemizde uygulanabilir bir eğitim öğretim takvimi
 lirleme konusundaki yaklaşımları, ulusal eğitim  öneri modeli de sunulmaktadır. Önerilen bu model,
 politikalarının ve yönetmeliklerinin çeşitliliğini yan-  eğitim politikalarının uluslararası düzeyde daha
 sıtmaktadır. Eğitimdeki bu çeşitlilik, öğrencilerin  etkili bir şekilde koordine edilmesine katkıda bulu-
 maruz kaldığı eğitim sürelerinin ve deneyimlerinin  narak küresel ölçekte daha kapsamlı ve tutarlı bir
 uluslararası düzeyde karşılaştırılabilirliğini zorlaş-  eğitim deneyimi sunma potansiyeline sahiptir.
 tırabilir. Bu bağlamdaki iş bu rapor, farklı eğitim
 sistemlerinin zorunlu eğitim sürelerini belirleme
 süreçlerini anlamak ve uluslararası standartlarla
 Tablo 1’de yer alan  veri setleri analiz  edildiğinde,  ülkelerin  eğitim  sistemlerinde  yaz  tatillerine
 ayırdıkları süreye göre ağırlığı 12 haftalık bir süreci aşmayacak şekilde planlamaya önem verdikleri
 sonucuna ulaşılabilir (Şekil 1).
 Şekil 1. Eğitim Öğretim Takvimlerine Göre Ülkelerde Yaz Tatillerine Ayrılan Ortalama Süre


 Eğitim Öğretim Takvimlerine Göre Ülkelerde Yaz Tatillerine Ayrılan
 Ortalama Süre



 8 Haftadan Kısa Yaz Tatilleri
 ϱ͖ ϭϯй
 ϴ͖ ϮϬй
 8 Haftadan Uzun 10 Haftadan Kısa Yaz Tatilleri
 10 Haftadan Uzun 12 Haftadan Kısa Yaz Tatilleri
 ϭϰ͖ ϯϲй
 ϭϮ͖ ϯϭй
 ϭϮ ,ĂĨƚĂĚĂŶ hnjƵŶ zĂnj dĂƚŝůůĞƌŝ






 Benzer  şekilde,  sekiz  haftadan  kısa  süreli  yaz tatili  uygulamasını  ortaya  koyan  ülkeler; Belçika,
 Danimarka,  Almanya,  Fransa,  Hollanda,  İsviçre,  Lihtenştayn  ve  Norveç  olarak  belirlenmiştir. Şekil
 2’deki haritalandırmada görülebileceği üzere, Kuzey Avrupa’da yer alan bu ülkelerde Güneş ışığından
 güneş
 istifade edebilecekleri uzun yaz tatili kültürünün olmayışı ile açıklanabilir.
 Şekil 2. Sekiz Haftadan Kısa Süreli Yaz Tatili Uygulamasını Ortaya Koyan Ülkeler
 96  …                                                                            97

 Buralara, dilsiz haritalarda bu ülkelerin renklendirilmiş halini verebiliriz. Google Maps üzerinde pin
 koyarak denedim, istediğim sonucu vermedi.
 On iki haftadan uzun süreyle planlanmış yaz tatili uygulamasını ortaya koymuş olan ülkeler ise İrlanda
 (ISCED 2-3), Yunanistan, İtalya, Letonya, Malta, Portekiz (ISCED 2-3), Arnavutluk ve İzlanda (ISCED
 2-3) olarak belirlenmiş ve Şekil 3’te belirtilmiştir. İrlanda, Letonya ve İzlanda hariç, diğer tüm ülkelerin
 Akdeniz coğrafyasında yer almaları sebebi ile mevcut iklim koşulları gereği öğrencileri yaz dönemi
 kapalı okul ortamlarında minimum süre ile tutmaları politikası ile açıklanabilir.

 Şekil 3. On İki Haftadan Kısa Süreli Yaz Tatili Uygulamasını Ortaya Koyan Ülkeler
 …


 ϭϭ
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108