Page 43 - Demo
P. 43
14-15 Ekim 2024 tarihlerinde Ardahan Gen%u00e7lik Merkezinde d%u00fczenlenen Ardahan Meslek%u00ee E%u011fitim %u00c7al%u0131%u015ftay%u0131; meslek%u00ee e%u011fitimin mevcut durumu, sorunlar ve %u00e7%u00f6z%u00fcm %u00f6nerilerini ele ald%u0131. %u00c7al%u0131%u015ftayda, sanayi ile uyumlu m%u00fcfredatlar, gen%u00e7lerin meslek%u00ee e%u011fitime ilgisi, i%u015f g%u00fcc%u00fc piyasas%u0131yla uyum gibi konular tart%u0131%u015f%u0131ld%u0131. E%u011fitim uzmanlar%u0131, sanayi temsilcileri ve akademisyenler yenilik%u00e7i %u00f6neriler sundu. Ayr%u0131ca, meslek%u00ee e%u011fitimde altyap%u0131 eksiklikleri, %u00f6%u011fretmenlerin yeterli%u011fi ve payda%u015flar%u0131n rol%u00fc gibi konular da detayl%u0131 bir %u015fekilde de%u011ferlendirildi. %u00c7al%u0131%u015ftay sonu%u00e7 raporu, Mill%u00ee E%u011fitim Bakanl%u0131%u011f%u0131na sunuldu.Ardahan %u0130l Mill%u00ee E%u011fitim M%u00fcd%u00fcrl%u00fc%u011f%u00fc, 1.261 d%u00f6rd%u00fcnc%u00fc s%u0131n%u0131f %u00f6%u011frencisinin okuma-anlama becerilerini inceleyen kapsaml%u0131 bir ara%u015ft%u0131rma ba%u015flatt%u0131. Ara%u015ft%u0131rma, farkl%u0131 okul t%u00fcrlerinden %u00f6%u011frencilerin okuma-anlama d%u00fczeylerini kar%u015f%u0131la%u015ft%u0131rarak birle%u015ftirilmi%u015f s%u0131n%u0131fl%u0131 okullar, k%u00f6y okullar%u0131 ve merkez okullardaki performanslar%u0131 g%u00f6zlemliyor. %u00d6%u011frencilere 3 okuma metni sunuluyor ve %u00f6%u011fretmenlere anket yap%u0131larak geri bildirimler al%u0131n%u0131yor. Bu %u00e7al%u0131%u015fma, e%u011fitim politikalar%u0131n%u0131n iyile%u015ftirilmesi ve okuma-anlama becerilerinin geli%u015ftirilmesi i%u00e7in de%u011ferli veriler sa%u011flayacak ve t%u00fcm ulusal e%u011fitim stratejilerine katk%u0131 sunacakt%u0131r.Okudu%u011funu Anlama Beceri D%u00fczeyiBelirleme Ara%u015ft%u0131rmas%u0131Ardahan Mesleki E%u011fitim %u00c7al%u0131%u015ftay%u0131 ARDAHAN