Eğitim ve öğretim alanında özgün ve modern uygulamaların ödüllendirilerek teşvik edilmesi ve paylaşımının sağlanması amacıyla Millî Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığınca 2012 yılından beri yürütülen “Eğitim ve Öğretimde Yenilikçilik Ödülleri” Bakanlık ödülleri, 28 Aralık 2015 tarihinde Başkent öğretmenevinde düzenlenen törenle sahiplerini buldu.
Tören, ödüle lâyık projelerin tanıtılmasının da yer aldığı sinevizyon gösterisi ve Strateji Geliştirme Başkanı Veysel ERDEL’in konuşması ile başladı.Tören, Sayın Bakanımız Nabi AVCI’nın konuşmaları ile devam etti.
“Bakanımız Nabi AVCI konuşmasına, ödüller için başvuru yapan bütün okulları, öğrencileri ve öğretmenleri tebrik ederek başladı.
Ödüller için 1047 projeyle başvuru yapıldığını belirten Bakan Avcı, bu tür düzenlemelerde sıralama yapmanın çok zor olduğuna işaret ederek, "O nedenle, biz pek çok alanda yaptığımız çalışmalarda, diyelim resim yarışmalarında, artık yarışma kavramını da bir tarafa bırakarak şölene dönüştürmeye ve tüm katılımcıları bir şekilde ödüllendirmeye çalışıyoruz. Birinci, ikinci ve üçüncü tabirlerini mecbur kalmadıkça kullanmamaya çalışıyoruz" diye konuştu.
Törende, 1047 çalışmanın tamamının paylaşılamayacağı için, 88 çalışmanın bölgesel düzeyde, 15´inin de bakanlık düzeyinde tanıtıldığına değinen Bakan Avcı, "Vaktimiz ve yerimiz müsait olsa 1047 eserin tamamını kamuoyuyla paylaşmak isterdik" dedi.
Bakan Avcı, bazı projelerin uygulanmasıyla performansın çeşitli şekillerde ölçülebildiğini, bu ölçümün sadece pilot uygulamaya ilişkin rakamlar ve yüzdeler olduğunu bildirdi. Bakan Avcı, "Biz bu programı gerçekleştirirken amacımız da herhangi bir yerde yapılan iyi bir uygulamanın örnek olması ve diğer illerde, diğer okullarda da uygulanması, dolayısıyla okul düzeyinde bir projenin toplumsal etkisi için 20-30 binle çarpmamız gerekir. İl ölçeğinde yapılan bir proje ise bunu da 81´le çarpmak gerekir. Dolayısıyla burada büyük bir sinerji yatıyor" ifadesini kullandı.
Bakan Avcı, konuşmasının sonunda "Bakanlığımızın yerleştirmeye çalıştığı bir yenilik de ´Az laf, Çok iş.´ Asıl kahramanları görelim" diyerek ödüle layık görülenlere hediyelerini verdi. Ödül Alan Çalışmalar:
1. Öğretim yöntem ve tekniklerikategorisinde :
İzmir |
Xxxxx Ders |
Bireysel |
İl Milli Eğitim Müdürlüğü |
Kayseri |
Tam Öğrenme Merkezleri Projesi |
Kurumsal |
İl Milli Eğitim Müdürlüğü |
Muğla |
Tarih Öğrt. Yenilikçi Yöntemler |
Bireysel |
FethiyeAnadolu İmam-Hatip Lisesi |
2. Sanatsal, kültürel, sportif ve çevreci faaliyetlerkategorisinde:
Antalya |
Değerlerinle Yaşa Değerli Kal |
Kurumsal |
İl Milli Eğitim Müdürlüğü |
İzmir |
Eğitim Müzesi |
Kurumsal |
Bergama/14 Eylül İlkokulu |
Sivas |
Eğitim Hareketi |
Kurumsal |
İl Milli Eğitim Müdürlüğü |
3. Okul idaresinin geliştirilmesi:
Antalya |
Vizyoner Yönetim Güçlü Kurum |
Kurumsal |
İl Milli Eğitim Müdürlüğü |
Kütahya |
EFED/Eğitimde Farklı Etkinliklerle Dönüşüm Projesi |
Kurumsal |
İl Milli Eğitim Müdürlüğü |
Tokat |
İnteraktif Ortamda Soru Cevap |
Kurumsal |
İl Milli Eğitim Müdürlüğü |
4. Eğitim öğretime erişim ve yönlendirmekategorisinde:
Ankara |
Elim Elinde |
Kurumsal |
Etimesgut/Eryaman Şehit Rıfat Çelik İlkokulu |
Ankara |
Okuldan Sektöre |
Kurumsal |
Yenimahalle Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi |
İstanbul |
Cezaevinde Anaokulu |
Kurumsal |
Bakırköy/Adalet Anaokulu |
5. Serbest kategoride:
Adana |
ADABİS |
Kurumsal |
İl Milli Eğitim Müdürlüğü |
Ankara |
Kapı Sabitleme Kilit Sistemi |
Bireysel |
Sincan/Çokören Satılmış Yılmaz Ortaokulu |
Tokat |
Çok Dilli Çok Kültürlü Kafe |
Bireysel |
İl Milli Eğitim Müdürlüğü |