
Avrupa Eğitim Bilgi Ağı (Eurydice), Avrupa Eğitim ve Kültür Yürütme Ajansı (EACEA) tarafından koordine edilen ve 1980 yılında kurulan bir bilgi ağıdır. Avrupa'da eğitim sistemlerinin nasıl organize edildiğini açıklamak amacıyla çalışmalar yürütmektedir. Eurydice, eğitim alanındaki göstergeleri ve istatistikî verileri ulusal birimler aracılığıyla toplayarak karşılaştırmalı raporlar yayımlamaktadır. Eurydice Türkiye Birimi ise Bakanlığımız Strateji Geliştirme Başkanlığı bünyesinde, İstatistik ve Veri Analizi Daire Başkanlığının koordinasyonunda faaliyetlerine devam etmektedir.
Eurydice'te yer alan karşılaştırmalı raporların ve eğitim göstergelerinin daha geniş kullanıcı kitlelerine ulaşması ve ülkemizin bu zengin bilgi ağından en üst düzeyde faydalanması adına tanıtım toplantıları düzenlenmektedir. Bu kapsamda, 10-11 Şubat 2025 tarihleri arasında Ankara'da Bakanlık birimlerinin ve ilgili diğer kurumların temsilcilerinin katıldığı iki gün süren tanıtım toplantıları düzenledi.
Toplantılar, Strateji Geliştirme Başkanımız Sayın Ercan TÜRK'ün çalışmalarda başarı ve kolaylık dileklerinin katılımcılara iletmesi ile başladı. Toplantılar kapsamında katılımcılara, uluslararası karşılaştırmalı eğitim, Eurydice'in genel yapısı ve işleyişi ile Eurydice raporlarının bulguları hakkında detaylı bilgiler verildi. Eurydice tarafından hazırlanan ve farklı temalara odaklanan raporlar tanıtılarak, erken çocukluk eğitimi ve bakımı, dil öğretimi ve Avrupa eğitim sistemlerinin izlenmesi gibi çeşitli konulara yönelik bulgular paylaşıldı.
Toplantıların ikinci oturumunda, katılımcılar seçtikleri bir Eurydice raporunu ayrıntılı şekilde inceleyerek elde ettikleri bulgular üzerine tartışma fırsatı buldular. Bu süreçte, Eurydice raporlarının nasıl yorumlanması gerektiğine dair hem teorik hem de pratik bilgi edinmeleri sağlandı. Çalışmalar sırasında raporların güçlü yönleri, sınırlılıkları ve politika ile uygulamaya yönelik çıkarımları kapsamlı bir şekilde değerlendirildi.
Toplantılar, Eurydice kapsamında toplanan verilerin niteliğini ve tutarlılığını artırmaya yönelik fikir alışverişiyle devam etti. Ayrıca, eğitimde kanıta dayalı politika geliştirme süreçlerinde uluslararası karşılaştırmalı verilerin önemini vurgulayan değerlendirmelerle tamamlandı.