Page 94 - SGB_BÜLTEN
P. 94

HAZİRAN-KASIM 2023 E-BÜLTEN                                                                                                                                                  HAZİRAN-ARALIK 2023 E-BÜLTEN
    STRATEJİ  GELİ TİRME  BA KANLIĞI                                                                                                                                                                                 STRATEJİ  GELİ TİRME  BA KANLIĞI









                                                                                                                                  Eğitim Yöneticilerinin Dijital Liderlik Becerilerinin
                                                                                                                                   Geliştirilmesi Projesi Başvuru Belgesi Hazırlandı



                                                                                                                          Başkanlığımız tarafından hazırlanan ve UNICEF’e başvurusu yapılan bu proje, Millî Eğitim
                                                                                                                          Bakanlığı il ve ilçe müdürlüklerinde görevli eğitim yöneticileri ve okul yöneticilerinin dijital
                                                                                                                          liderlik becerilerinin geliştirilmesini amaçlamaktadır. Söz konusu proje faaliyetleri kapsamında
                                                                                                                          özellikle deprem ve salgın gibi kriz zamanlarında uzaktan eğitim faaliyetlerinin etkili ve verimli
                                                                                                                          bir şekilde devam ettirilmesine katkı sağlanacağı düşünülmektedir.Bu amaçlar doğrultusunda
                                                                                                                          proje alt hedefleri şunlardır;



                                                                                                                             İnsan kaynaklarının niteliğini artırmak için sürece eğitim yöneticilerini de dâhil ederek bütüncül bir
                                                                                                                          yaklaşımla toplam kaliteyi artırmak.
                                                                                                                             Çevrim içi ortamlardaki eğitim öğretim faaliyetlerinin etkili ve verimli bir şekilde uygulanması amacıyla
                                                                                                                          eğitim yöneticilerinin dijital liderlik becerilerinin geliştirilmesini desteklemek
                                                                                                                             Kriz yönetimini çevrim içi ortamlarda da sağlayıp okul/kurum ekosistemine katkı sunmak üzere
                                                                                                                          toplantıların koordinasyonu, eğitim süreçlerinin izlenmesi, iletişim stratejilerinin uygulanması, etik ilkelerinin
                                                                                                                          takibi,  çevrim içi ortamlarda güvenliğin sağlanması ile çevrim içi platformlardaki akran zorbalığını önleme
                                                                                                                          gibi alanlarda eğitim yöneticilerinin becerilerini geliştirmek.

                                                                                                                             Çevrim içi ortamlarda etik, güvenlik, akran zorbalığı gibi hususlarda öğretmen ve öğrencilerin
                                                                                                                          farkındalıklarının artırılarak iyi olma hallerini korumalarını sağlamak konusunda eğitim yöneticilerini yetkin
                                                                                                                          kılmak.
                                                                                                                             Dijitalleşen dünyanın getirisi olan teknolojik gelişmelerle öğretim sürecinde öne çıkan harmanlanmış
                                                                                                                          öğretim, esnek okul modelleri gibi güncel konularda yöneticileri bilgilendirmek ve bu uygulamalara
                                                                                                                          katılımlarını teşvik etmeye yönelik çalışmalar yapmak.

                                                                                                                             Çevrim içi ortamlarda eğitime erişimde güçlük yaşayan kırılgan gruplardaki öğrencileri kapsayacak şekilde
                                                                                                                          dijital ortamlarda da okullaşma oranlarının artmasına katkı sağlamak.

                                                                                                                             Millî Eğitim Bakanlığı bünyesinde görev yapan tüm eğitim yöneticilerinin erişimine açık olmak üzere dijital
                                                                                                                          liderlik becerilerinin sürekli gelişimi için bir kaynak görevi görecek ve ÖBA’ya entegre bir çevrim içi modülü
                                                                                                                          geliştirmek.
                                                                                                                             Dijital liderlik becerileri ile fark yaratmış eğitim yöneticilerinin katılımıyla iyi uygulamalar konferansı
                                                                                                                          düzenlemek.
                                                                                                                             İhtiyaç analizi sonuçları, eğitimler sonrasında gerçekleşen odak grup görüşmeleri ve etki analizi sonuçlarını
                                                                                                                          kapsayacak şekilde veriye dayalı bir politika belirleyerek dijital liderlik konusunda eylem planı ve ulusal politika
                                                                                                                          belgesi oluşturmak.












                       88                                                                                                                                                                        89
   89   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99