Page 63 - SGB_BÜLTEN
P. 63

HAZİRAN-KASIM 2023 E-BÜLTEN                                                  HAZİRAN-ARALIK 2023 E-BÜLTEN
 STRATEJİ  GELİ TİRME  BA KANLIĞI                                                                     STRATEJİ  GELİ TİRME  BA KANLIĞI



 EURYDICE Birimimiz Tarafından Yayımlanan Raporlar ve Bilgi   10 EKİM 2023

 Notları

                                 Promoting diversity and inclusion in schools in Europe (Avrupa’daki okullarda çeşitliliğin ve katılımın
                                 teşvik edilmesi)

 05 EKİM 2023                    Bu rapor, okul eğitiminde çeşitliliği ve katılımı teşvik eden mevcut ulusal/üst düzey politikaları ve
                                 önlemleri araştırmaktadır.  Özellikle farklı göçmen, etnik ve  dini kökenden gelen öğrenciler ile
                                 özel eğitim ihtiyaçları veya engelli öğrenciler de dâhil olmak üzere okullarda dezavantaj ve/veya
                                 ayrımcılığa maruz kalma olasılığı en yüksek olan öğrencilere odaklanmaktadır. Rapor, öğrencilerin
 Teachers’ and  school  heads’ salaries  and allowances  in Europe-2021/2022  (Avrupa’da   kaliteli, kapsayıcı ve genel eğitime erişimini teşvik eden mevcut hedefli politika girişimlerini
                                 vurgulamaktadır. 39 Avrupa eğitim sistemindeki politika ve önlemlere karşılaştırmalı bir genel bakış
 öğretmenlerin ve okul müdürlerinin maaşları ve ödenekleri-2021/2022)
                                 sağlamakta ve Avrupa çapında gerçekleştirilen en yeni girişimlerden bazılarını gösteren birçok ülke
 Bu rapor, Eurydice Ağı’ndaki ülkeler arasında öğretmenlerin ve okul müdürlerinin   örneği sunmaktadır.
 kazançlarının bileşimini ve farklılıklarını göstermektedir. Yasal ve fiili maaşlar hakkında bilgi
 sağlar ve okul öncesinden genel ortaöğretime kadar olan dönemi kapsar. Karşılaştırmalı
 rapor için kullanılan veriler açık veri formatında mevcuttur.



 02 EKİM 2023  28 EYLÜL 2023



 The structure of the European education systems   The organisation of school time in Europe. Primary and general secondary education - 2023/2024

 Bu rapor, 2023/2024 öğretim yılında okul öncesi eğitimden yüksek öğretime kadar Avrupa   (Avrupa’da okul zamanının organizasyonu. İlk ve genel ortaöğretim - 2023/2024)
 ülkelerindeki eğitim sistemlerinin yapısına ilişkin şematik bilgileri göstermektedir. Ulusal
 diyagramları, diyagramları okumaya yönelik bir kılavuzu ve ilk ve orta öğretimin ana   Bu rapor, okul yılının başlangıcı ve süresinin yanı sıra okul tatillerinin zamanlaması ve uzunluğu
                                 hakkında bilgi sağlar. Hem ilköğretim hem de genel ortaöğretimi kapsamaktadır. Bilgi, AB’nin
 organizasyon modellerini gösteren bir haritayı içerir. Bilgiler, Erasmus+ programına katılan   Erasmus+ programına katılan 37 ülke için mevcuttur (27 Üye Devlet, Arnavutluk, Bosna Hersek,
 37 ülkeyi kapsayan 39 Avrupa eğitim sistemi için mevcuttur.  İsviçre, İzlanda, Lihtenştayn, Karadağ, Kuzey Makedonya, Norveç, Sırbistan ve Türkiye). Eurydice, bu
                                 raporu ile bu yılki veri setlerini ilk defa ulusal veya bölgesel düzeyde herkese açık olarak paylaşmasıyla
                                 farklılaşmaktadır.
 02 EKİM 2023




 Compulsory education in Europe
 Bu bilgi notu Avrupa’da zorunlu eğitim/öğretimin süresine odaklanmaktadır. Başlangıç
 ve ayrılma yaşlarını vurgularken tam zamanlı ve yarı zamanlı zorunlu eğitim/öğretim
 kavramlarını  birbirinden  ayırır.  Bilgiler, AB’nin Erasmus+ programına katılan  37  ülkeyi
 kapsayan 39 Avrupa eğitim sistemi için mevcuttur.
              20 HAZİRAN 2023
                                 Recommended Annual Instruction Time in Full-time Compulsory Education in Europe – 2022/2023
                                 (Avrupa’da Tam Zamanlı Zorunlu Eğitimde Önerilen Yıllık Öğretim Süresi – 2022/2023)
                                 Bu rapor, 39 eğitim sisteminde tam zamanlı zorunlu genel eğitimde önerilen minimum öğretim
 07 EYLÜL 2023                   süresini analiz etmektedir. Veriler, yetkili makamlar tarafından 2022/2023 yılı için zorunlu müfredat
                                 için belirlenen minimum gerekliliklere atıfta bulunmaktadır.
                                 Analiz, okuma, yazma ve edebiyatın genel olarak tüm eğitim düzeylerinde öğretim süresinin en
                                 büyük kısmını oluşturan ve özellikle ilköğretimde baskın olan konu alanı olduğunu göstermektedir.
 The organisation of the academic year in Europe – 2023/2024   İlköğretim düzeyinde çoğu ülkede odak noktası okuma, yazma ve edebiyattır (toplam eğitim
 (Avrupa’da akademik yılın organizasyonu – 2023/2024)   süresinin yaklaşık %25'i). Matematik ise eğitim süresinin ikinci en büyük bölümünü temsil eder.
                                 Ortaöğretimde okuma, yazma ve edebiyatın payı doğa bilimleri ve yabancı diller gibi diğer dersler
 Akademik takvim, akademik yılın nasıl yapılandırıldığına (akademik yılın başlangıcı, dönem   lehine azalmaktadır. Bu veriler Eurydice ve OECD NESLI ağları tarafından ortaklaşa toplanmıştır.
 süreleri, tatiller ve sınav dönemleri) ilişkin ulusal verileri gösterir. Üniversite ve üniversite dışı
 eğitim programları arasındaki farklar da vurgulanmaktadır. Bilgiler 37 ülke için mevcuttur.









 56                                                                               57
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68