Page 53 - SGB_BÜLTEN
P. 53
İÇ KONTROL HAZİRAN-ARALIK 2023 E-BÜLTEN
STRATEJİ GELİ TİRME BA KANLIĞI STRATEJİ GELİ TİRME BA KANLIĞI
İç kontrol; idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
Millî Eğitim Bakanlığı İç Kontrol Sistemi » Faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
Hazırlık Çalışmaları Yapıldı » Varlık ve kaynakların korunmasını,
» Muhasebe kayıtlarının doğru ve tam olarak tutulmasını,
» Malî bilgi ve yönetim bilgisinin zamanında ve güvenilir olarak üretilmesini sağlamak üzere
İç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının geliştirilmesi
Bakanlığımıza bağlı 21 birim idare tarafından oluşturulan, organizasyon, yöntem, süreç ile iç denetimi kapsayan mali ve
ve uygulanması çalışmaları kapsamında süreç yönetimi bile-
(145 Daire Başkanlığı, diğer kontroller bütünüdür.
şenlerinin temelini oluşturacak iş analizi çalışmaları planlı bir
5 şube müdürlüğü,
biçimde devam etmektedir. Bu çerçevede Bakanlığımıza bağlı
5 özel büro ve İç kontrol sisteminin kurulması, standartlarının geliştirilmesi ve uygulanmasına ilişkin
21 birim (145 Daire Başkanlığı, 5 şube müdürlüğü, 5 özel büro çalışmaların tamamlanmasıyla birlikte hedeflenen ve amaçlanan temel çıktılar ise:
565 çalışma grubu)
ve 565 çalışma grubu) ve PİKTES (12 koordinatörlük, 24 çalış-
ve PİKTES (12 koordinatörlük,
24 çalışma grubu)’e ait iş ma grubu)’e ait iş listelerinde bulunan her bir iş; işlerin doğru, » Kamu gelir, gider, varlık ve yükümlülüklerinin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde
listelerinde bulunan her bir etkin ve sağlıklı bir şekilde değerlendirilmesi amacıyla ayrın- yönetilmesini,
iş; işlerin doğru,
tılı ve sistematik bir biçimde bilimsel metotlarla değerlendi- » Kamu idarelerinin kanunlara ve diğer düzenlemelere uygun olarak faaliyet göstermesini,
etkin ve sağlıklı bir şekilde
rilmiş, sınıflandırılmış ve analiz edilmiştir. Bu analizler sonu-
değerlendirilmesi amacıyla » Her türlü mali karar ve işlemlerde usulsüzlük ve yolsuzluğun önlenmesini,
cunda Yönetim, Temel ve Destek olmak üzere Bakanlık Süreç
ayrıntılı ve sistematik bir
Yönetimi taslağı üç kategoride oluşturulmuştur.
biçimde bilimsel metotlarla » Karar oluşturmak ve izlemek için düzenli, zamanında ve güvenilir rapor ve bilgi edinilmesini,
Ayrıca Yükseköğretim ve Yurt Dışı Eğitim Genel Müdürlüğü,
değerlendirilmiş, » Varlıkların kötüye kullanılması ve israfını önlemek ve kayıplara karşı korunmasını
sınıflandırılmış ve analiz Teftiş Kurulu Başkanlığı, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel
Müdürlüğü ile ikinci kez süreç yönetimi-iş analizi çalışmaları » sağlamaktır.
edilmiştir.
toplantıları yapılmıştır.
46 47