Page 35 - SGB_BÜLTEN
P. 35
HAZİRAN-ARALIK 2023 E-BÜLTEN
STRATEJİ GELİ TİRME BA KANLIĞI
2003’ten 2023’e Millî Eğitim Raporu Kitap Haline Getirildi
2003’ten 2023’e Millî Eğitim Raporu’nda Bakanlığımızın son yirmi yılda eğitim
politikaları ve belirlenen hedeflere ulaşmak üzere gerçekleştirmiş olduğu
çalışmalara ilişkin sayısal veriler ve bilgiler yer almaktadır. Yedi Bölüm
halinde hazırlanan raporda; Sayılarla Eğitim, Eğitimin Finansmanı ve Bütçe
İmkânı, Öğretim Programları ve Eğitimin Niteliği, Sosyal Yardımlar, Teknolojik
Altyapı ve Eğitimde Teknolojinin Kullanımı, Hayat Boyu Öğrenme, Diğer
Çalışmalar başlıkları altında son yirmi yıllık sayısal gelişmeler yer almıştır.
ürkiye’de eğitim, son yirmi yıl boyunca turuyor. Bu nedenle, geçmişin deneyimlerine
Tkaydettiği önemli gelişmelerle gelecekte- dayanarak, Türkiye’nin eğitim sistemi için
ki eğitim politikalarının şekillendirilmesinde gelecekteki adımların daha iyi şekillendiril-
kritik bir rol oynamıştır. Bu süreç, Türkiye’nin mesi ve daha iyi bir eğitim geleceği inşa et-
eğitim sektöründe gerçekleşen evrimleri ve mek için geçmişin arşivine önemli bir ihtiyaç
hedeflerini değerlendirmek açısından büyük duyulmaktadır. Bu dönemi titizlikle inceleye-
bir öneme sahip olup Türkiye’nin eğitim sis- rek, elde edilen veriler ve başarılarla birlikte
temi, bu iki yirmi yıllık dönem boyunca ulus- karşılaşılan zorluklar ve eksiklikler de dikkate
lararası düzeyde daha rekabetçi hale gelmiş, alınarak gelecekteki eğitim politikaları daha
öğrencilerin başarılarını artırmak ve toplu- etkili ve kapsamlı bir şekilde tasarlanabilir.
ma daha nitelikli bireyler kazandırmak adına Geleceğe ışık tutmak üzere geçmişin arşivi-
önemli adımlar atmıştır. Ancak, bu başarıla- ne duyulan ihtiyaç ile, Türkiye eğitim sistemi,
rın sürdürülebilirliği ve eğitim kalitesinin daha öğrencilerin potansiyellerini daha iyi şekil-
da yükseltilmesi için gelecekte yeni politika ve de açığa çıkararak toplumun daha aydınlık
stratejilerin oluşturulması gerekmektedir. Eği- bir yarın inşa etmesine katkıda bulunacaktır.
timdeki hızlı değişimler, teknolojinin etkisi ve
küresel rekabet, eğitim alanında karşılaşıla-
cak zorlukların da önemli bir parçasını oluş-
29