Page 19 - SGB_BÜLTEN
P. 19
HAZİRAN-KASIM 2023 E-BÜLTEN HAZİRAN-ARALIK 2023 E-BÜLTEN
STRATEJİ GELİ TİRME BA KANLIĞI STRATEJİ GELİ TİRME BA KANLIĞI
Sosyal Yardımlar Raporu Yayımlandı
ğitime erişim başta olmak üzere, eğitimin kalitesinin yükseltilmesi, bölgeler ve okul türleri
Earasındaki başarı düzeyi farklılıklarının azaltılması temel bir ihtiyaç olarak önemini koru-
maktadır. Bu kapsamda, okullaşma oranları, okulların fiziki kapasitesinin artırılması, teknolojik
alt yapının güçlendirilmesi gibi değişkenler bağlamında öğrenme ortamlarının niteliğinin eşitlik
ilkesine uygun olarak geliştirilmesi eğitimde fırsat eşitliğinin değişkenleri olarak sıralanabilir.
Eğitimde fırsat eşitliği ilkesinin amacı, öğrencilerin sosyal statü ve rollerini kazanmalarında kar-
şılarına çıkan sosyal ve ekonomik imtiyazları ortadan kaldırmaktır. Bu sayede herkes, mensup
oldukları sosyal ve ekonomik durumlarına bakılmaksızın, istek ve kabiliyetlerine göre toplum-
daki yerlerini alabilme, şahsiyetlerini ve isteklerini tam olarak gerçekleştirebilme imkânlarına
sahip olacaklardır. Diğer bir ifade ile eğitimde fırsat eşitliği, gerçekten hem arzu edilebilir ve hem
de uygulanabilir bir amaçtır.
Bu çalışmada söz konusu sosyal yardım programlarına ait açıklamalar alt başlıklar halinde
verilmekte ve programlar kapsamında 2002 ve 2023 yılı Ağustos ayları arasında meydana gelen
Bu doğrultuda eğitimde fırsat eşitliğini güçlendirme hususu Bakanlığımız için
bütçe gerçekleştirmelerine ait veriler yer almaktadır.
her zaman ana odak noktalarından biri olmuştur ve bu kapsamda Bakanlığımız;
ilköğretim ve ortaöğretim öğrencilerine burs ödemeleri, şartlı eğitim yardımı,
ücretsiz ders kitabı dağıtımı, yardımcı kaynak dağıtımı, taşımalı eğitim
uygulaması, taşımalı eğitim ücretsiz öğle yemeği uygulaması, özel okullarda
eğitim öğretimin desteklenmesi, OSB içi ve OSB dışında açılan özel mesleki
ve teknik Anadolu liselerinde eğitim öğretimin desteklenmesi, engelli eğitim
desteği ve 1416 sayılı Kanun kapsamında yurt dışına bursiyer gönderimi gibi
birçok sosyal yardım programını öğrencilerimizin hizmetine sunmuştur.
12 13