Page 82 - Demo
P. 82
Projede %u00f6%u011frencilere kitap okumay%u0131 sevdirmek, okuma al%u0131%u015fkanl%u0131%u011f%u0131 kazand%u0131rmak, ayn%u0131 zamanda okuduklar%u0131 kitaplarla mill%u00ee, manevi ve ahlaki de%u011ferlerimizi onlar%u0131n g%u00f6n%u00fcllerine yerle%u015ftirerek %u0130slam co%u011frafyas%u0131nda yer alan karde%u015f %u015fehirleri tan%u0131malar%u0131 ve bu %u015fehirlerle g%u00f6n%u00fcl ba%u011f%u0131 kurmalar%u0131n%u0131 sa%u011flamak hedefleniyor. Proje kapsam%u0131nda karde%u015f %u015fehirlerimizin kitaplar%u0131, %u00f6%u011frenciler taraf%u0131ndan okunuyor. Bu karde%u015f %u015fehirler; Mekke, Ba%u011fdat, Buhara, Semerkant, Ta%u015fkent, %u0130stanbul, Kahire, Kazan, Kud%u00fcs, Kurtuba, G%u0131rnata, Medine, %u015eam, Saraybosna, Tebriz%u2019dir. Proje, merkez il%u00e7ede bulunan 21 ortaokuldan be%u015fer %u00f6%u011frencinin kat%u0131l%u0131m%u0131yla ger%u00e7ekle%u015fmektedir.Okul %u00f6ncesi ve ilkokul %u00f6%u011frencilerinin T%u00fcrkiye%u2019nin ve Bolu%u2019nun k%u00fclt%u00fcrel miras %u00f6gelerini tan%u0131malar%u0131n%u0131 ama%u00e7layan projede; %u00f6%u011frencilerin ayl%u0131k olarak belirlenen k%u00fclt%u00fcrel miras %u00f6gelerini geziler, aile kat%u0131l%u0131mlar%u0131, uygulamal%u0131 etkinlikler ile tan%u0131mas%u0131 hedefleniyor. Bolu%u2019da bulunan tarih%u00ee eserleri gezerek ke%u015ffeden %u00f6%u011frenciler; hat, ebru, tezhip ve minyat%u00fcr sanatlar%u0131n%u0131 deneyimliyor. %u00c2%u015f%u0131kl%u0131k gelene%u011fi, T%u00fcrk kahve k%u00fclt%u00fcr%u00fc, Hacivat-Karag%u00f6z ve daha bir%u00e7ok UNESCO d%u00fcnya k%u00fclt%u00fcr miras%u0131 listesine kay%u0131tl%u0131 k%u00fclt%u00fcrel miras %u00f6gelerimizi tan%u0131yor. Proje kapsam%u0131nda %u00f6%u011fretmenler i%u00e7in at%u00f6lye %u00e7al%u0131%u015fmalar%u0131 da d%u00fczenleniyor.G%u00f6n%u00fcl Co%u011frafyam%u0131z Karde%u015f %u015eehirlerK%u00fclt%u00fcr%u00fcne De%u011fer Katan %u00c7ocuklar