263
14:15
01.10.2025

"Millî Eğitim İstatistikleri-Örgün Eğitim 2024-2025" Ulusal Veri Yayımlama Takvimi'ne göre bugün yayımlanmıştır. Bu kapsamda, öne çıkan hususlar şu şekildedir:

Örgün eğitimde öğrenci sayısı 18 milyona yaklaşmıştır.

2024-2025 eğitim öğretim yılında ülke genelinde örgün eğitim kapsamında okul öncesi eğitim, ilköğretim ve ortaöğretim düzeyinde, 9 milyon 212 bin 833'ü erkek, 8 milyon 743 bin 690'ı kız olmak üzere toplam 17 milyon 956 bin 523 öğrenci eğitim görmüştür. Öğrencilerin 15 milyon 366 bin 143'ü resmî, 1 milyon 539 bin 579'u özel ve 1 milyon 50 bin 801'i ise açık öğretim kurumlarında eğitim görmüştür.

Örgün eğitimdeki öğrencilerin 1 milyon 741 bin 314'ü okul öncesi eğitimde, 5 milyon 704 bin 483'ü ilkokulda, 5 milyon 181 bin 914'ü ortaokulda, 5 milyon 328 bin 812'si ortaöğretimde yer almıştır.

Ortaöğretimdeki 5 milyon 328 bin 812 öğrencinin 3 milyon 160 bin 449'u genel ortaöğretimde, 1 milyon 681 bin 100'ü mesleki ve teknik ortaöğretimde, 487 bin 263'ü de Anadolu imam hatip liselerinde eğitim almıştır.

Özel öğretim kurumlarındaki öğrencilerin toplam örgün eğitim içindeki oranı yüzde 9,1 olmuştur. Bu oran; okul öncesi eğitim için yüzde 18,8, ilkokul için yüzde 6,1, ortaokul için yüzde 7 ve ortaöğretim için de yüzde 11,6 olarak gerçekleşmiştir.

Öğretmen sayısı bir önceki yıla göre 18 binden fazla artmıştır.

Örgün eğitim kapsamındaki okullarda görev yapan öğretmen sayısı, 2024-2025 eğitim öğretim yılında 1 milyon 187 bin 409'dur. Bu öğretmenlerin 1 milyon 9 bin 671'i resmî okullarda, 177 bin 738'i özel okullarda görev yapmıştır. Öğretmenlerin 455 bin 353'ü erkek, 732 bin 56'sı kadındır. Örgün eğitimde öğretmen sayısı bir önceki yıla göre 18.513 artmıştır. Bu artışın 16.274'ü resmî okullardadır.

Derslik sayısı bir önceki yıla göre 10 binden fazla artmıştır.

Örgün eğitimde, 2024-2025 eğitim öğretim yılında 59 bin 336'sı resmî okul, 14 bin 700'ü özel okul ve 4'ü açık öğretim okulu olmak üzere toplam 74 bin 40 okul hizmet vermiştir. Bu okulların 17 bin 640'ı okul öncesi eğitim, 25 bin 99'u ilkokul, 18 bin 878'i ortaokul ve 12 bin 423'ü de ortaöğretim kademesinde yer almıştır.

Resmî okullarda 618 bin 860, özel okullarda 134 bin 711 olmak üzere örgün eğitimde toplam 753 bin 571 derslik kullanılmıştır. Bir önceki yıla göre örgün eğitimdeki derslik sayısındaki artış, 10.177'si resmî okullarda olmak üzere 10.742'dir.

Öğretmen ve derslik başına düşen öğrenci sayıları azalmaya devam etmektedir.

Öğretmen başına düşen öğrenci sayısı ilkokullarda 18 olarak gerçekleşmiş, ortaokullarda bir önceki yıla kıyasla 14'ten 13'e; ortaöğretimde ise 12'den 11'e düşmüştür. Derslik başına düşen öğrenci sayısı ise ilkokulda 23, ortaöğretimde 20'dir. Derslik başına düşen öğrenci sayısı ilköğretimde 23 olarak gerçekleşmiş, bir önceki yıla göre ortaöğretimde 22'den 20'ye düşmüştür. Bu göstergeler, öğretmenlerin etkili bir şekilde öğretim sunmalarına imkân sağlayarak okullar arasındaki başarı farkını azaltmaya katkı sağlamaktadır.

Okullaşma oranları uluslararası ortalamalarla benzerlik göstermektedir.

Eğitim kademelerine göre bakıldığında, okul öncesinde 5 yaş net okullaşma oranı 2024-2025 eğitim öğretim yılında yüzde 82,53'tür. 5 yaş brüt okullaşma oranı ise yüzde 94,41'dir.

İlkokulda net okullaşma oranı yüzde 95,43 ve brüt okullaşma oranı yüzde 102,4; ortaokulda ise net okullaşma oranı yüzde 89,09 ve brüt okullaşma oranı yüzde 94,48'dir. Bu verilere ve yakın zamanda yayımlanan Bir Bakışta Eğitim 2025 raporuna göre Türkiye 6-14 yaş grubunda çağ nüfusunun tamamına yakınını içeren okullaşma oranı OECD ortalaması ile benzerlik göstermektedir.

Ortaöğretimde net okullaşma oranı 2024-2025 eğitim öğretim yılında yüzde 82,85; brüt okullaşma oranı ise yüzde 101,07 olarak gerçekleşmiştir. Yükseköğretime kayıtlı öğrencileri de dikkate alarak hesaplanan ortaöğretimde düzeltilmiş net okullaşma oranı yüzde 87,88'dir. 

Eğitime erişim ve öğrencinin bütüncül olarak desteklenmesi konusunda imkânlar artmaktadır.

2024-2025 eğitim öğretim yılında; 344.770 öğrencinin burs imkânlarından yararlanması, ilköğretimde 564 bin 651 ve ortaöğretimde 281 bin 517 öğrencinin taşımalı eğitim kapsamında okullarına erişiminin sağlanması ve 2 bin 948 pansiyonda yaklaşık yarım milyon kapasite ile öğrencilere barınma hizmeti sunulması, Millî Eğitim Bakanlığının eğitimde kapsayıcılığı, erişilebilirliği ve fırsat eşitliğini güçlendirmeye yönelik uygulamalarının göstergeleridir. Bu veriler, eğitime erişimin sosyoekonomik koşullardan bağımsız olarak desteklendiğini ve öğrencilerin bütüncül biçimde desteklendiğini göstermektedir.

İstatistikler, fırsat eşitliğini ve kaliteyi artıran politikaların somut yansımalarını göstermektedir.

Eğitime erişimi destekleyen bu göstergeler, kaliteyi artırmaya yönelik politikaların tamamlayıcı ve bütünleyici unsurları niteliğindedir. Bu kapsamda, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile başlatılan köklü reform süreci ile birlikte EBA, MEBİ ve OGM Materyal gibi dijital platformlar aracılığıyla zenginleştirilen öğretim süreçleri, söz konusu göstergelere somut bir biçimde yansıyan eğitim yatırımları ve öğrenci destek hizmetleri ile bütünleşik bir biçimde desteklenmektedir.  Bu bağlamda, göstergeler yalnızca sayısal veriler olmanın ötesine geçerek eğitimde fırsat eşitliğini güçlendiren ve kaliteyi artıran politikaların somut yansımalarını ortaya koymaktadır.

 

"Millî Eğitim İstatistikleri-Örgün Eğitim 2024-2025" verilerine buradan ulaşabilirsiniz.

Yayın Tarihi: 01.10.2025